måndag 25 november 2019

Mitt nya hemma

Känner mig väl egentligen ännu inte riktigt som hemma här. Kan väl bero på att det ännu är så "ofärdigt". I den bemärkelsen att jag inte fått upp alla mina saker ännu. Och det beror till största delen på att jag ännu saknar en del förvaringsmöbler. Vill få tag i en fin skänk att ha i köket, samt en bokhylla/skåp som skall rymma de böcker, pärmar, mappar och fotoalbum jag har, samt ett skrivbord med några lådor, för ni vet sånt där diverse smått som man annars inte vet vart man skall göra av. 

Och  nu har jag bestämt mig för att invänta rätt möbel, och inte bara åka och köpa nåt i möbelaffären. Nej, jag vill ha äldre möbler med lite charm! Så det lär bli att leva i kartong ett tag till. Det är väl ungefär ett femtontal kartonger som ännu står ouppackade... men ni vet, plötsligt händer det ;) 
I väntan på rätt möbel får man ta vad man har, och den här bänken hade jag ju utomhus förut, vid vår ena entré. Men den funkar ju att ha lite pynt på, inomhus också. Och i helgen byggde jag en möbel, men det kan vi ta mer om, i nästa inlägg... 

2 kommentarer:

  1. Jamen så är det ju.. fin bänk tycker jag. Man ska inte förhasta sig. Du kommer säkert att hitta det du söker. Roligt att höra något ifrån dig. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så klok du är som väntar in rätt möbler. Bänken är fin där den står och mattan gillar jag verkligen! Spännande med ditt hembygge...

    Ha det gott i ditt nya bo.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!