söndag 26 januari 2020

Snödroppar tittar upp

Det är väl alltid lite spännande att se vad som kommer upp i trädgården, när man flyttat till ett nytt ställe. Nu har jag ju inte så stort, och här fanns just inga rabatter, så det lär inte bli så många överraskningar. Men i alla fall, att det skulle dölja sig snödroppar under gräsmattan visste jag inte, så det var ju ett gulligt välkomnande. 

Men hörrni, var är vintern? Januari går mot sitt slut och vi har väl haft minusgrader typ vid ett tillfälle sedan i höstas... Visst kan det vara skönt med milt väder, men nog skulle vi behöva både frysgrader, för alla kryp, läs fästingar och dylikt, samt snö, läs för vattenbristen och att man kör omkring med dubbdäck helt i onödan... Och säkert för många fler orsaker som jag inte kommer på just nu... Vi behöver fyra årstider!  

7 kommentarer:

  1. Vilka fina snödroppar och så trevligt av dom att komma upp i gräsmattan. Ja vintern den lyser med sin frånvaro här också. Idag är det plus 7 och friska vindar. Och fästingarna, usch, dom kommer väl att frodas ordentligt i år, läste faktiskt att dom redan finns därute. Gräset är ju grönt och frodigt, tänkte på det igår när vi var ute och gick. Frodigt grönt gräs den 25 januari.

    Önskar dig en fin söndag kväll och en fin kommande vecka!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Underbart med snödroppar. För mig får gärna "vintern" fortsätta såhär, vill inte ha snö och kyla nu. Men lite sol hade inte varit dumt.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så fina de där första små som kikar fram. Ja vi behöver våra fyra årstider. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Hoppas det dyker upp fler överraskningar i gräsmattan, men det kan vara trevligt att få börja med ett tomt ark också.
    Absolut måste vi ha vinter innan det blir vår, en vinter med sol kanske... Det är minsann inte lätt att vara varken odlare eller trädgårderare när man inte vet vad man har att vänta. Nåt år hade vi värsta vintern i mars och sen kom våren direkt. Inte heller nåt drömscenarie.
    Ha det gott
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Ja det var ju det... Den kanske inte kommer... Jag har nog haft minusgrader vid 2 eller 3 tillfällen men förhållandevis få. Härligt att du har snödroppar där utanför :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  6. Ja en så märklig vinter...skön på många sätt men ändå! En huggorm hade ringlat upp på en väg i Kalmar läste jag, huuuu...och fästingarna lär väl ha världens kalas i vår!! Men nu vill jag inte ha vintervitt men det lär komma, var så säker.
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  7. Vilken trevlig överraskning i gräsmattan! "Vintern" är ju knäpp, men jag tänker att det är en engelsk vinter vi har. Bara vi nu inte får många minusgrader sent på säsongen!
    Önskar dig en fin helg!
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!