söndag 9 februari 2020

Guldkant på tillvaron

Nu är dotterns rum alldeles snart klart. Golvläggaren var här i förra veckan, och nu väntar jag bara på att elen skall bli klar, innan vi kan ställa tillbaka hennes möbler och saker, och få tillbaka ordningen på övervåningen. I en dryg månad har vi levt i ett kreativt kaos så det skall bli skönt att återgå till det "normala" (innan nästa projekt tar vid alltså...😆) 
Jag blev inspirerad av hennes val av tapet (kommer bilder så småningom) och hittade den här fina stolen på en loppis. Bort med det både smutsiga och dåligt ditsatta tyget, och så lite ny färg på det... 
Svart matt färg, rosa tyg med en liten guldkant runt om skulle det bli. Har aldrig klätt om en stol med nubb, så himla pillrigt (hur är det liksom tänkt att man skall ha fingrarna när man spikar?) så till slut åkte häftpistolen fram istället, betydligt enklare! 

Tada! Och den hann ju knapp bli klar så måste ju en katt provsitta förstås... 

För att vara en glad amatör är jag nöjd, nästan så jag vill ha den själv, här nere i vardagsrummet...

Vi hittade också ett sminkbord på loppis, som jag nu målat i vit blank färg. 

... och en liten lampa...

 ...som sprayats i guld (men se där, nu fick ni en sneakpeak på hennes golv och tapet.... Nu väntar vi bara på att få börja plocka in allting, det skall bli roligt! 

7 kommentarer:

  1. Oj så händig du är. Fint blev det också. Kul när man hittar prylar på loppis som får nytt liv. ärligt! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vilka fina fynd! Stolen blev som ett smycke!! Klart katten gillar den :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  3. Men så fint! Så duktig du är! Tapeten ser jättefin ut, jag väntar med spänning på att få se hela:)
    Fin kväll till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Tänk vad omvårdnad kan göra... stolen blev en juvel, tycker både människa och djur! Blir spännande att se dotterns rum. Nej, hur skulle man klara sig utan häftpistol?

    Så kul med fixeriet!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Vilka fina loppisfynd! Och du kan känna dig stolt, stolen blev verkligen fin! Jag tycker mycket om färgvalet på tyget. Och även katten visar ju sitt gillande. Sneakpeaken lovar gott, ser ut som en snygg tapet och golvet härligt ljust och fint!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  6. Stolen blev otroligt snygg - där har du verkligen lyckats! Som om ett proffs skulle gjort det!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  7. Har nämnt dig och länkat hit på min blogg, hoppas det är OK?
    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!