söndag 2 februari 2020

Som förut, men ändå inte

Vid första anblicken här i vardagsrummet så är det ju väldigt sig likt från huset jag bodde i förut. Samma soffa och soffbord, samma matta. Samma katt till och med...😆 

Och min fina tavla som jag vann inne hos Titti med bloggen Hwit blogg sitter där på väggen! 
Man kan nästan tro att det är samma hylla ovanför soffan, men det är det faktiskt inte, den här fick jag av syrran när jag flyttade in. 

Korgstolen är densamma, men tevebänken är ny! 


Det är väl när man tittar åt andra hållet som man ser olikheten mest. Här finns trappan upp till ovanvåningen, samt en öppen spis! Även om den inte funkar att elda i just nu. Men tända ljus kan jag ha i den! Den vita fåtöljen är också med från huset, men den tänker jag byta ut så småningom. Den känns lite stor och otymplig här. Och med en liten nättare fåtölj skulle man ju se den öppna spisen bättre. 
Här mitt emot trappan har jag än så länge en stol och ett litet bord, båda från min mamma. Här har jag så småningom tänkt mig nåt annat, ett halvmånebord kanske, om jag hittar nåt sånt framöver. 

Utanför mitt vardagsrum har jag en liten täppa, med betoning på liten... Mer om den tar vi lite längre fram i vår! 

7 kommentarer:

  1. Kul att få hälsa på hos dig och katterna och se att ni har det bra! Det är också bra att skynda långsamt, att bo in sig innan man byter ut saker. Lyckliga du som har en lite täppa utanför!

    Ha en fin dag... hoppas solen skiner som den gör här... just nu.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad fint du har fixat i ditt nya vardagsrum. Håller med dig om fåtöljen och så fick jag en tanke. Kanske du kunde testa att byta plats på korgstolen och fåtöljen. Eller kanske den inte ryms där i hörnet. Jag har ju också en fin fårtavla från Titti. Ha en skön söndag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Så fint du har det i din nya bostad! Håller med om fåtöljen, men kanske passar den någon annanstans i stället? Är så nyfiken på hur det ser ut utomhus! Hoppas du visar snart. :)
    Önskar dig en fortsatt fin söndag, kanske solen lyser hos dig också?
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Mysigt du har det. Och tända ljus i kakelugnen fungerar fint tillvidare:). Skönt att komma i ordning mer och mer.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Men oj har du flyttat? Ja, jag har väl missat en del under min långa bloggfrånvaro men jag ska försöka bättra mig på den fronten. Det ser mysigt ut hemma hos dig :) Hittar du inget halvmånebord får du köpa ett runt och halvera ;)
    Kram från mig som förälskat min i din ö (snart dags för ännu ett besök tror jag) och mycket väl skulle kunna tänka mig en flytt dit...
    Ha det gott / Kram gittan

    SvaraRadera
  6. Så fint du redan fått till det! Det jag verkligen gillade var den där målningen ovanför öppna spisen och trappan, där har nån varit riktigt klurig!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  7. Åhh så kul att "jag" får hänga med på väggen i ditt nya hem - glad jag blir :)
    Du har det såååå fint och mysigt...jag gillar det jag ser och det ser väldigt hemtrevligt ut redan! Det tar sin lilla tid att komma iordning, jag är inte klar än på långa vägar, hm...
    Kram och ha en fortsatt fin vecka,
    Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!