torsdag 16 december 2010

16. Julklappar!



Igår var det minst sagt kaos i köket, när jag slog in julklappar (nåja jag är inte riktigt klar med alla inköp men man behöver ju inte ta allt med en gång). Ett härligt kaos får man väl säga, för jag gillar att slå in paket!
Ikväll skall jag iväg på något jättemysigt - nämligen juljunta! Vi är ett gäng tjejer som har träffats sen vi gick i skolan, och vi kallar det för junta, men några syaktiviteter är det inte att tala om...jo kanske de första tio åren, då hände det att någon hade med sig en stickning eller kanske nåt broderi, men nu har vi inte "tid" med sådant...nu fikar vi och pratar och skrattar - och vi kan verkligen prata om allt! Nåväl, en gång om året har vi juljunta och det är nåt alldeles extra förstår ni :o) Då blir kvällen lång med julklappsutdelning! Vi köper inga dyrbarheter utan det skall kosta under femtiolappen, men det blir liksom en sport att hitta nåt bra! Sen lottar vi ut paketen så man vet inte vem som får vad. Nu skall jag inte avslöja vad som finns i paketen, för jag vet att en av dem brukar kika in här...:o) Hon får vackert vänta till i kväll!

5 kommentarer:

  1. Wow vilka söta och fina paket. Önskar dig en trevlig kväll på juntan. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina paket- egenhändiga adr.lappar? väldigt söta..
    Ha nu en trevlig kväll. hoppas att inte snökaos sätter hinder i vägen.
    Julekram Ninne

    SvaraRadera
  3. WOW ska dessa fina klappar få komma hem till mig ikväll?!
    Längtar!!
    VÄLKOMMEN dyrbara Vän och Namne <3

    SvaraRadera
  4. Precis som med era juljunteklappar gör vi på julafton - och har gjort i 20-30 år.
    Förr var det naturligtvis roligare, då när vi var många. Då köpte vi också en klapp som skulle kosta runt 10-20 kronor och den skulle ju passa både man och kvinna. Vilket dom inte gjorde alla gånger, så det blev många skratt!
    Nu är vi bara 4 pers på julafton men då köper vi 3 klappar var - och det blir ganska roligt det med! :-)

    SvaraRadera
  5. Så fina paket du gjort, varje år så tänker jag att nu ska jag slå in dem på något annat sätt..men när det är dags kommer tomtepappret fram igen, fast i år har jag köpt ett jättefint papper med änglar på.
    Låter trevligt med er juljynta..kul att träffas och ha roligt ibland.
    Kram Anneli

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!