Blomsterplock kvällen innan midsommarafton, en tradition som jag och tjejerna haft sen de var små. Numer blir det inte varje år och inte med båda döttrarna, i år var det äldsta tjejen som var med. Dock var utbudet av blommor i naturen lite begränsad där vi var och letade. Varit för torrt kanske…
På fredagsmorgonen är det alltid en liten jakt efter jordgubbar. I år fick jag åka till inte mindre än fyra ställen innan jag hittade färska gotländska gubbar, som det förstås "måste" vara en sån här dag. Sen åkte vi till systrarna i Gnisvärd och som vanligt startade det med fika och tårta, och ja, det blev en likadan som förra året.
Ungdomarna gjorde kransar.
Bubbel och babbel. Fick fira med båda mina tjejer till i alla fall klockan tio på kvällen, innan de försvann till en fest i grannhuset.
På midsommardagen hade jag tänkt att göra mitt premiärdopp i havet. Men det blåste vågor på havet så lusten föll av.
Tur då att syrran har skaffat spabad, så den hamnade vi i istället, när ändå baddräkterna var på. Ser ni vad hon har för ros där vid badet?
Constance Spry, som hon planterat för några års sedan, efter tips från mig, och nu börjar den bli stor. Lika ljuvlig som jag minns den från min trädgård. Vilken doft!!
Ja, sen var det ju fotboll på kvällen, och vi vet ju alla hur den slutade... Inte till vår fördel. En i hushållet var i alla fall glad... äldsta dotterns pojkvän som är från Nederländerna... ;)
På söndagen blev det äntligen ett dopp i det blå, men på den östra sidan av ön. Det var väl i och för sig "fel" vind, för det var lite kallt, troligen 16 grader, men jag var i alla fall i två gånger ändå, för på land gick inte att vara för länge, puh så varmt!
Och nu är det måndag, men vad gör väl det när man har semester! 😀








































