Första semesterveckan och jag försöker komma ner i varv. Det verkar fungera för nu när jag tänkte göra ett inlägg så står det helt stilla i huvudet av vad jag skall skriva om... ;)
Det får bli några random bilder från trädgården helt enkelt.
Njuter av pionerna.
Funkiorna jag satte här i hörnet förra våren har verkligen växt till sig på ett år.
En liten pensé som hittat ett gömställe.
Nävan Rozanne som tydligen blivit framröstad till århundradets perenn. Ja, den blommar från tidig sommar till sen höst, så den är en riktig pärla i trädgården.
Kompisen Azure Rush står bredvid och är minst lika fin, lite lägre och lite ljusare i färgen bara.
Rose Alchymist som jag också satte förra våren, blommar nu för första gången. Älskar skiftningarna av rosa, gult och aprikos.
Den samsas här med rosa pioner och lila stäppsalvia.
Har ni förresten sett hur min murgrönehäck har växt till sig? Den är också planterad förra våren, som små plantor, och med den här takten kanske räcket är fyllt till nästa säsong. Då blir det att införskaffa en liten cafémöbel så jag kan sitta här med mitt morgonkaffe. För solen når inte min altan innan lunchtid, och när det inte är alltför varmt kan jag tänka mig att sitta i solen. I detta nu är jag så nöjd att sitta i skuggan fram till lunchtid på min altan, sen blir det att dra ner markisen för annars blir det olidligt.
För nu är det varma dagar... Lite för varmt för min smak, men kvällarna är sköna. Gräset fick i alla fall en grön ton igen efter de sköna dropparna vi fick för en vecka sen. Men hur länge den får vara grön vete sjutton för nu verkar det inte vara något regn i sikte på ett tag.









































