onsdag 3 oktober 2012

Astrid och gänget

Först - ett tack för alla goa kommentarer om mina små vänner katterna! Jag tycker ju själv att de är "för" söta så det är kul att det finns fler som kan se det =) De är verkligen ett sällskap här hemma, vill gärna vara där jag är (har ni väl märkt när jag fotar inomhus...) och kameran måste fram titt som tätt för plötsligt ser de extra söta ut -igen- *hihi* och måste förevigas... så ni lär få se dem fler gånger!
 
Idag bjuder jag på några rosor som ännu blommar, inte är det många men ändå:
Rosen "Astrid Lindgren" har inte varit aktiv i sommar men lyser nu upp tillvaron med en liten blomma. Ja, bättre sent än aldrig...

Iceberg har heller inte blommat så mycket i sommar, men nu så! Den är så vacker, och det är nåt speciellt med rosor i det här stadiet, när de ännu inte är helt utslagna. Som marsinpanrosor alltså!
 
Louise Bugnet är en pålitlig ros som blommat mycket, och än glädjer hon med en blomma då och då. Och doftar gott gör hon med!
 

6 kommentarer:

  1. Härligt att se rosor som fortfarande blommar... och med så friskt bladverk! Och dom små katterna, ja, vad ska man säga annat än... ursöööta:)

    En fin onsdag önskar jag dej.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Omgivet af skønhed - inde og ude - vidunderlige roser :)
    Fin dag til dig

    SvaraRadera
  3. Älskar som du vet katter o hundar så gärna mer om dem.

    Astrid har jag oxå och precis som du skriver, har min Astrid oxå gjort.
    Slö i sommras men nu mera aktiv, men värmen nu är ju ingen sådan värme
    som den borde ha och alldeles för mycke regn på skallen.
    Vacker Icaberg, borde äga en sån ros, vi bor ca 3 mil från Isaberg.
    På vintern ett paradis för utförsåkare. Sen finns en större gård,gods, som heter Isberga ca 1,5 km härifrån. Så du förstår vad jag menar.
    Här blommar mycke sommrigt ännu, ska visa det senare, så fort vår resa är färdig berättad.
    Må fint/ Eva

    SvaraRadera
  4. Visst är det underbart med rosor. Mina blommar också för fullt nu, lite i sista minuten kan man tycka, men bättre sent än aldrig./Titti

    SvaraRadera
  5. Vackert det blommar hos dig! Härligt med höstfägring.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Rosor är ju alltid rosor. Rosor på Gotland är ju en klassiker. Kram ¨Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!