tisdag 26 mars 2013

Fjädrar också...

Se så fina strutsfjädrar jag fått tag i, vid Tofsar och Ting. Passar nu till påsk men tycker jag nog man kan ha dem året om faktiskt. Sen hittade jag små fina pärlhönsfjädrar vid ett annat ställe, och tyckte jag fick till det riktigt påskfint här på skänken.
 
MEN - det var det tydligen fler som tyckte...
 
Som bekant har vi en liten kattflicka på drygt ett år. Eller marodör kanske är det rätta ordet. Ja, här ligger hon så fint på mattan, och ser så vän ut....men det skall man inte lura sig av. Hon är nämligen ÖVERALLT. Och PÅ allt.
 
Och fjädrarna blev alldeles för lockande för lilla damen, och jag borde vetat bättre då hon visat intresse för såna förr... hon blev tokintresserad och hoppade upp på skänken och jag tog ner henne och så höll vi på ett tag...(nästan så jag får ge husse rätt om det där med att kattuppfostran..) och jag vet inte hur det skulle sluta om hon fått hållas. Jag är lite för rädd om min urna från Rif så jag fick tänka om lite...
 
 
 
Så hela rasket dvs allt med fjädrar fick flytta till höga skåpet, och nu håller jag tummarna för att hon inte får för sig att hoppa dit upp.
 
 

5 kommentarer:

  1. Åhh, akta den fina urnan!
    Kom ihåg min gamla katt, borta sen 1,5 år, var heltokig i en dammvippa av äkta fjädrar. Varje gång jag öppnade städskåpet for han in och "våldförde sig" på vippan :-)

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  2. Oj, så fina leksaker du har ordnat fram för din kissekatt! Så glad hon måste ha blivit... Ja, katterna har en otrolig förmåga att märka allt nytt och det måste sedan testas ordentligt. ;-)

    Ha en glad påsk!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  3. Ohhhhh, det där var vågat det. Jag tänkte när jag började läsa ditt inlägg att åhhh, så där vill jag också ha det men det går ju inte för katten..... när jag scrollade ner så låg din där med och vad jag skrattade. De slaktar verkligen riset.
    Igår när vi kom hem hade jag fått dun GRATIS, en slaktad fågel i hallen till matte. Perfekt tänkte nog våran katt där, katt.....el tänkte matte;)
    Kram Teres

    SvaraRadera
  4. Katter är underbara djur. Fostra dem är inte lätt. Vackert arrangemang även om det blev högre upp ;) Har en kylskåps magnet där det står att de som inte tycker om katter, säkert har varit mus i sitt tidigare liv!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  5. Haha Mysan o min Elvis är visst lika busiga,har aldrig haft en katt med så mycke hyss o spring i benen så många skratt man får.Påskriset bryr han inte sej om men tulpaner älskar han,sitter o slickar på dom o ser ut o njuta.
    Ha en skön helg
    Kramiz

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!