fredag 17 januari 2014

Från vinter till sommar

Ja, från förra inläggets iskalla bilder drömmer vi oss bort till den sköna varma sommaren, och tänker oss att den är så varm att det är skönast att befinna sig i skuggan. I skuggan trivs Flitiga Lisa, och det är en sommarblomma som jag bara måste ha varje år. Något mer blomvilligt och flitigt får man ju leta efter, och jag är ju inte så mycket för krångliga och kräsna växter... Och Lisan är ju inte svår att lyckas med, bara hon inte får stå för soligt. Här under plommonträdet är det lagom med vandrande skugga...

...och även på framsidan, där det faktiskt är skuggigt hela dagen, trivs lisorna. 
Ja, jag får nog säga den är en favorit på sommaren, i kategorin sommarblommor som man både kan självså (vilket jag inte gör...) och köpa som färdig planta! Ja, nu är det ju långt till sommaren, men vill du ha fler tips på sommarblommor kan du kika in här, till Blommig fredag! 
Så, nu har vi drömt oss bort en stund, nu får vi tåla att det är vinter ett tag till...

9 kommentarer:

  1. Så fina flitiga Lisor du har. Jag har inte haft dem på några år, kanske beroende på att vår framsida är tokvarm på sommaren. Men jag kan ju köpa vita som lyser upp på vår skuggigare uteplats. Tack för tipset.
    Trevlig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. En flitig lisa brukar alltid finnas hos mig provar lite olika färger då och då.Dina är ju så fina
    Ha en fin lördag
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Härliga Lisa. Jag brukar alltid ha en flitig lisa på altanen, skugga på dagen och lite kvällssol. Perfekt! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Underbar blomma det där...de bara blommar och blommar!
    Önskar dig en fin helg, sköt om dig!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Ett härligt tips på en fin sommarblomma ger du!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  6. På vintern drömmer man om sommaren, men man drömmer INTE om vintern
    på sommaren ! Ja i varjefall inte jag, men vintern ger också vackra bilder, men mer i ljusa toner.

    Trevlig helg kram/ Eva

    SvaraRadera
  7. Flitiga lisa brukar jag så men har inte gjort det på några år men nu får jag nog testa det igen!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  8. Gud, vad roligt!
    Du skriver om en blomma som du inte, sår, på dagens tema... :D
    Det är ju så att man kan vrida till allt för att få till det på fredagsbloggen!

    Ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  9. Ja flitiga lisan är verkligen en favorit här med! Så tålig och samtidigt vacker! :)
    Vilken fin blogg du har förresten, roligt att jag hittade hit :)

    Kram Anna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!