lördag 25 januari 2014

Lördagsgodis!

Ja, det måste man ju ha när det är lördag - eller!? Om ni är insnöade eller helt enkelt inte har lust att ta er till affären är ju chokladbollar ett alldeles ypperligt alternativ. 

Recept på det har ni säkert, men jag hittade en lite ny variant här, med o´boy och mjölk istället för kaffe, de blev riktigt goda! För övrigt en riktigt trevlig matblogg, rekommenderas! Perfekt inspiration för mig som gillar att baka men tycker att det där med matlagning är något nödvändigt "ont". Nej riktigt så illa är det inte, jag gillar att äta god mat men att laga den 365 330 dagar om året är inte alltid kul... (gjorde en grov överslagsräkning och drog av för de gånger per år vi är bortbjudna/köper hämtmat/äter ute på restaurang...) 

God lördag! 

8 kommentarer:

  1. Här är det tvärtom! Jag gillar att laga mat men att baka, nja möjligtvis matbröd då! Tur att vi är olika:)

    Ha det skönt med lördagsgodiset, själv ska jag göra eget potatischips i ugn.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Men så himla sugen jag blev nu, en livsfarlig bild helt enkelt :) ha en fin lördagskväll Karin

    SvaraRadera
  3. Mumsigt! Fast jag håller på att komma ner på vågen så inga godisar . Härligt gott med oboy, jag gjorde ofta sådana när killarna var små. Kraaam pia

    SvaraRadera
  4. Jag hörde en på radion som krossade turkist peppar o la i smeten så det ska jag testa. Det lät gott. Och kanske dax att förnya vår gamla neg...Chokladboll. /Knatten

    SvaraRadera
  5. En dryg månad på lokal med middag, det är ganska OK, eller hur. Det var en rolig tanke att räkna ut - jag får ta och samla ihop mig och göra ett överslag jag också. Oftast tycker jag ju att det är roligt att laga mat, väldigt roligt, men ibland så vill det sig inte alls.....
    Kramar Agneta

    SvaraRadera
  6. Glömde, inte lärare, inte alls!!!

    SvaraRadera
  7. Det var riktigt längesedan jag gjorde chokladbollar. Gott:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Mums....ett bra alternativ....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!