onsdag 15 januari 2014

Världen blev vit!


Ja, minsann, i morse när jag tittade ut var solen på väg upp över en trädgård som var helt vit från topp till tå. Ja, visserligen kom snön häromdan, men det var först idag som det var så här vackert med snökrispiga träd, ja det har ju med temperaturen att göra förstås. Fint var det i alla fall, så här kan jag gärna gå med på att det ser ut ett tag!  






...och här står en liten vovve som vill in i värmen, efter att ha rumlat om i snön rejält en stund! Snö är härligt om man är hund! 

8 kommentarer:

  1. Wiiihoo! Så fint! Ser ungefär ut som här och jag tycker det är så vackert med vinter. Ha det gott! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så söt vovve som står där:) Lykke älskar snön, och vill gärna äta den. Vi har nästan ingen snö, men det kommer säkert.
    Vackra vinterbilder.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vackra vinterbilder , från en vacker trädgård.

    ha det gott.
    kramiz Marianne

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det härlig med snön, gillar att det är lite ljusare ut på mornarna också, som en vinterlampa. Kan tänka mig att hundarna gillar att busa runt i snön, ha det bra Karin

    SvaraRadera
  5. Ur-tjusiga vinterbilder ! Ja då ser vinterlandet vackert ut, men denna iskalla vinden gör mig stel som en pinne, *fniss*
    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera
  6. Snö OCH sol. Olika falla ödets lotter. Men vi har i alla fall snö och det kommer mer. Sen har vi kuling också, det har säkert inte du!!! Det blåser nåt så fruktansvärt. Men världen är vit, stilla och vacker under snötäcket som skyddar våra växter.
    Vilka jättefina bilder du tagit!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Åh så mysigt att ha fått snö! Jag hoppas att vi får lite i morgon som dom lovat:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Javisst är det härligt med snö, och du som dessutom har fått se solen....den väntar jag fortfarande på...har inte sett den i år....och nog är det härligt för liten hund med snö....här ser du hur min gör...
    http://vidbjarsjobacken.blogspot.se/2013/11/kaspers-forsta-mote-med-snon.html

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!