fredag 17 oktober 2014

En liten krigare

Nästan som små naturhandgranater. Nej, men nog är det taggiga så de skulle kunna skada om de kastades mot någon. Så jag tyckte att de passade in på temat "Höstens krigare". Men nu är det här en fredlig blogg, så jag plockar bara och använder innehållet...

...och lägger i ljusstaken, så det känns lite höstmysigt inomhus. Gillar den bruna färgen, så jag använder gärna kastanjer inne på hösten, antingen som här i ljusstaken...

 ...eller i en burk. 

En annan krigare - eller nej, han är ingen krigare men väl militär -  har plötsligt fått för sig att bygga om garderoben i vårt sovrum. Så nu är det upp- och nervända världen här hemma igen... Men det blir väl bra det med! 

Trevlig helg! 

17 kommentarer:

  1. Kastanjer är mycket dekorativa - även skalet. (Men det är nog inte så hållbart.)
    Trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  2. "Granatene" dine ble jo riktig dekorative :-)

    SvaraRadera
  3. Kastanjer är tacksamma att pynta med nu tycker jag. Fint!
    Jag har också kastanjer inomhus, på soffbordet.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Väldigt vackra är både kastanjer och dina bilder.....=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Kul tolkning! Gillar också kastanjer både med och utan skal.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  6. Åh lyckans ost som kan plocka kastanjer! Så snyggt att ha i en burk så där som du har.Det skulle jag gärna kunna också, men de trivs inte här uppe i norr, tyvärr.

    SvaraRadera
  7. Så fint Du pyntat med kampanjerna. Jag har inte hittat några i år.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  8. Kastanjer är så fina, plockade några för ett tag sedan, gillar färgen och formen, synd att den glansiga ytan mattas av, men de är fina ändå. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Det är så mysigt att gå ut och plocka kastanjer de är så blanka och fina.
    Önskar dig en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  10. Så dekorative kastanjene er!

    SvaraRadera
  11. Va fint!
    Trevlig Helg!
    Hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  12. Fint med kastanjerna! Och så är jag glad över att du äntligen fått rötter:) Ja, alltså murgröneslingorna!

    Ha en finfin lördag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  13. Kastanjer är så fin och de ätliga så goda rostade! Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  14. Kul tolkning:))
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  15. Lustigt att du kallar dem för handgranater. Förra veckan var vi på trädgårdsfest och en ung pojke skulle skoja med sin kompis och kastade en kastanj med missade och prickade mig i tinningen. Jag höll faktiskt på att svimma så ont gjorde det. Fick huvudvärk i flera timmar efteråt. Så de är inte att leka med, det kan jag intyga! Men vackra är de som dekoration i din fina ljusstake. Trevlig helg/ Kram Titti

    SvaraRadera
  16. Jag som egentligen inte gillar brunt, jag älskar kastanjer - och blev otroligt inspirerad när jag såg dina bilder på dina "krigare"!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  17. Vad fint med kastanjer att pynta med. Ska nog ut och leta jag med. Och jag gillar också brunt.
    Åsa

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!