söndag 12 oktober 2014

Glad i gladiolus!


Kikar bara in och visar min stora maffiga gladiolusbukett som jag köpte i fredags, när Växthuset Linds hade bra pris på dem. Fick tipset om att knipsa av den översta biten, den som hänger lite, så hela blomman orkar slå ut.  

Möblerade om lite framåt fredagskvällen, flyttade dem till tevebänken istället, så vi kunde se dem från soffan. Har även "hängt" lite i soffan idag, efter några fulltecknade dagar. I fredags bakade jag "typ" hela dagen, till bägge barnens idrottsaktiviteter, i lördags morse "svängde" jag ihop en sats bullar också, innan det var dags för försäljning av kakor på ett ställe och och gympatävling och försäljning av kakor på ett annat. Så det var skönt med en hemmadag idag, med soffhäng och lite småpyssel. 

7 kommentarer:

  1. danke für die schönen bilder, liebe grüße von angie aus deutschland

    SvaraRadera
  2. Läste ditt förra inlägg,så fint du gjort det runt altanen o vid staketet.

    Vacker bukett gladiolus,i en vacker vas.

    Ha det gott på din underbara ö.

    Kram Marianne

    SvaraRadera
  3. Jättefina blommor! Det börjar bli lite svårt att hitta fina och fräscha blommor i trädgården nu tycker jag.
    Baka gillar jag!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Va fint du har där på tvbänken, blommor o vas o annat! Så mysigt!
    Ha det gott, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  5. Vacker bukett och käck rubrik! Visst behöver man ett vackert blickfång som piggar upp. Bra tips att knipsa bort översta kroken. Hoppas nu jag kommer ihåg det bara, teflonminnet vet du....
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig bukett och en hemmadag med soffhäng och småpyssel låter som en strålande fin söndag. Jag hoppas den sköna känslan följer med in i måndagen och den nya veckan.

    Ta hand om dig!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Visst behöver man sådana dagar också, helt rätt efter att ha bakat en hel dag! Gladiolbuketten är jättevacker!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!