onsdag 29 oktober 2014

Guldkant på tillvaron

Vädret är väl inte det bästa, oktobergrått och stormigt. Men helgen som gick var ändå ljus och varm, för vad kan det annat bli när huset fylls av skratt och umgänge? Vi hade goda vänner från fastlandet på besök hela helgen. En familj som vi träffar alltför sällan, pga avståndet. Det brukar faktiskt bara bli en gång varje sommar, men nu gjorde vi alltså slag i saken en oktoberhelg. Tyvärr fick de inte med bilen på båten, det var fullt av andra bilar - kan bero på att det var Gotland Grand National i helgen, så det kunde inte bli så långa utflykter. 

Men Högklint tog vi oss upp till...

...och en rundtur i Visby måste man ju ta. 


..och bland annat ett besök på detta mysiga fik, St:Hans Café och Orangeri, och det var riktigt skönt att komma in i värmen efter en tur runt om i blåsiga Visby!
Jag vet -  ett helginlägg och det är snart torsdag, och därmed snart helg igen. Men jag har inte haft vare sig ork eller tid att sitta vid datorn... Hur kul och mysigt det än är att ha gäster så blir man trött...;) Och så jobbar jag heltid just nu, hela oktober har jag varit på kurs på mina lediga onsdagar, och i november blir det extraarbete all ledig tid, eftersom jag har tagit på mig ett extraknäck... hm, det är självvalt så jag skall väl inte gnälla...;) Men luften gick visst ur mig för en liten stund...

6 kommentarer:

  1. Höst även på Gotland, kanske ni då har hårdare vindar där på ön, förståligt.
    Vilka trevliga 'ställen' ni har att gå in på i Visby, det behövs många . . . . besök på eran ö för att jag ska bli nöjd.

    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  2. Fina bilder och blåsten ska jag tampas med idag på en promenad till botaniska. Kram Karin

    SvaraRadera
  3. danke für die super bilder und inspirationen, alles liebe und einen schönen donnerstag wünscht angie aus deutschland

    SvaraRadera
  4. Någon gång ska jag åka till Gotland, det ska jag.

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  5. Det är så skönt att höra att andra också tycker att det är, visserligen väldigt roligt, men lätt jobbigt att ha gäster. Jag vet inte vad det beror på, men det var mycket lättvindigare förr om åren. Och när dom ska sova över blir det riktigt arbetsamt. Fastän det är så både trevligt och roligt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Det är mysigt med vänner på besök, men precis som du skriver - det tar på krafterna!
    Vilket mysigt café ni var på. Det är lite trist ibland att man inte dricker kaffe och därför aldrig besöker nått kondis eller café!
    KRAM och trevlig helg
    Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!