söndag 19 november 2017

Opp amaryllis!


Hade faktiskt ingen aning, men idag är det tydligen amaryllisens dag. Egentligen lite konstigt, för jag tycker det är en julblomma, alltså en blomma som skall blomma i december, och inte i november. Men det är kanske meningen att man skall köpa dem idag, så att de blommar till jul, förstås. 

Men i alla fall, lite passande, så har jag en utslagen amaryllis på mitt soffbord just nu, alltså två veckor för tidigt! Jag köpte den för ett par veckor sen, av en tjej som sålde för sin klass. Trodde väl inte den skulle slå ut så fort, nog tänkte jag den skulle vänta till advent i alla fall.... ja, inte för att det gör någonting, den är ju fin redan nu, och eftersom den är vit funkar det ju bra ändå! 

Men det gjorde att jag ju måste ha fler, så jag föll för de lökarna som reades ut på Odla.se. Och nu har de här kommit med posten, men på dem var minsann inga stänglar på väg, så här lär jag få vänta på blomning. Frågan är om de ens hinner slå ut till juldagarna... Ja, det är baske mig inte lätt med alla dessa i-landsproblem... 😜

3 kommentarer:

  1. Fniss - jag håller med, vilka problem vi har!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Haha.. precis vi har våra problem :) Vackert med löken i glas var det. Och jag fick en påminnelse... Har planterat mina men kom någon ihåg att ta in dem månntro? Får kolla strax.

    Ha det gott! Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Härligt med amaryllisen! Den är så vacker och nu blir jag sugen både på amaryllis och hyacinter. Snart dags för advent och då slår jag nog till!
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!