fredag 17 december 2010

17. Vi blickar mot horisonten!

Horisont är temat för blommig fredag! Jag hade tänkt få till en dagsfärsk bild, för att få in lite vintertema samtidigt, men vädret har inte tillåtit det, det har varit molnigt och snöigt så att horisonten inte skulle ha synts på bild. Så det får bli arkivbilder istället, och så kan vi samtidigt drömma oss tillbaka/framåt till sommaren!
Ekstakusten, ett riktigt smultronställe på Gotland! Här kan man sitta och drömma sig bort med horisonten framför sig, vackert!

Vilken tur att jag hade en bild med blåeld på också, det heter ju Blommig fredag!
Önskar er alla en Trevlig fredag också! Nu går vi in i slutspurten mot jul...har ni det stressigt eller hinner ni njuta också?

20 kommentarer:

  1. Härliga sommar bilder!
    Visst är det slut spurten nu. Det går upp och ner...ibland tycker man att det är lugnt:) Njuter mellan varven:)Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Jag får sån längtan efter sommar, sol och hav när jag ser dina bilder....Visst är det nåt speciellt med havet :)
    Tjingeling

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder. Blåelden känner jag igen sen i somras på nåt ställe där vi var. Kram

    SvaraRadera
  4. Åh vilka vackra bilder du visar. Sitta vid vatten och drömma är underbart. Blåelden är ju så fin. Jag tog hem en planta och nu finns den överallt i min grusgång, jag näns inte rensa bort den. Jag tar det lugnt inför julen, har stressat färdigt när jag var yngre. Ha en fin helg. Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  5. Hej fina du!
    Oj, vilken gotlandslängtan jag fick nu! Har varit mycket på Gotland med både en fd pojkvän och en bästis från Visby.
    Ha en fin 4:e advent!
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Härliga somriga bilder.
    Jag njuter i kylan.

    ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  7. Sparkle water is very beautiful illustrated.Have a nice day!

    SvaraRadera
  8. Det ser verkligen underbart ut! Oj vad man längtar efter värme när man ser dina fina bilder.

    Trevlig helg/ Tyra

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder! nu längtar man till värme och sommar!
    Ha en fin fredag och en skön helg! / Irene

    SvaraRadera
  10. Det ser så vackert ut! Nån gång ska jag till Gotland.....Blåelden lyser ju upp härligt. Trevlig helg. /Anette

    SvaraRadera
  11. Ljuvliga bilder. Speciellt båeldängarna är ju ett av sommarens mirakler:-)
    KRam H.

    SvaraRadera
  12. Vill önska dig en trevlig helg!
    PS. Glöm inte min utlottning! DS

    SvaraRadera
  13. Oh vad jag längtar till Gotland när jag ser dina bilder.Det blir ju inget besök på ön över nyår,med tanke på vädret vågar vi inte chansa.Hoppas vi kan åka över till våren.
    Ha det gott o glöm inte o njuta.
    Kramiz

    SvaraRadera
  14. Jag blir gärna med och drömmer mig mot sommar//Britt

    SvaraRadera
  15. Så vackra Gotlandsbilder. Ha en bra helg.

    SvaraRadera
  16. Beautiful pictures that make me feel very peaceful and calm.
    Have a good weekend.

    SvaraRadera
  17. Favoritön, räcker det. Längtar. Besökt såväl sommar som vinter. Många gånger.
    /Anette

    SvaraRadera
  18. Dina härliga bilder ger en intensiv längtan efter sommar och värme! Underbart vackert!
    Ha en fin helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  19. Now that is a lovely horizon. The sun hits the water perfectly!

    SvaraRadera
  20. Så vackert med solglitter över havet.
    Ha en mysig helg!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!