söndag 19 december 2010

19. Fjärde advent!





När fjärde ljuset brinner
vi hämtar julegran
Och alla barnen räknar
"dan före dan före dopparedan"

Det blev visst inget foto på vare sig fjärde ljuset eller någon gran idag. Men fjärde ljuset brinner och bakom huset står en gran som inhandlades igår och som skall få komma in om ett par dar. Jag insåg igår att granarna visst höll på att ta slut i stan, så jag fick lite bråttom. På andra stället jag försökte vid fanns det bara fem stycken kvar så det var bara att ta den "minst fula" om man säger så...men den blir nog bra när jag får på lite kulor och glitter! Förstår inte att jag alltid skall vara ute i sista stund när det gäller gran, kan visst inte få in i skallen att man kan handla gran i flera veckor innan jul.

I väntan på att granen kommer in så visar jag lite enekvistar som jag har satt lite varstans. Nya kannan från Västergården är jag speciellt glad över!
Trevlig adventssöndag på er!

2 kommentarer:

  1. Va´fint du gjort med enriset. Där fick jag en ide´. Nämligen att ha enris bredvid vårt pepparkakashus i några liknande små burk/ vaser jag har. Gulligt ert hus blev. Polkagrisar var nåt nytt , kanske man kan ha nåt annat år. Rött och vitt som jag helst vill ha julen i. Vi har inte heller hunnit med att skaffa gran än. Blev lite lätt stressad med det just nu. Ha en trevlig fjärde advent. . Kram

    SvaraRadera
  2. Underbart vackert med enriset, så!

    Ja, planen är att sätta granen i julgransfot, julgransfot i stor plasthink och plasthink i lövkorg. På så vis hoppas vi kunna underlätta vattningen och så tror jag det kan bli snyggt också:)

    Ha en härlig fjärde advent,
    Charlotta

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!