fredag 26 april 2024

Glädjeämnen

Några av livets glädjeämnen är väl ändå att umgås med nära och kära, äta och dricka gott, och skratta! 
 
Förra fredagen var jag ute på krogen, på Volare, och skulle kolla nu om jag hade skrivit om den restaurangen förut, och det hade jag ju förstås. Men det roliga var att det inlägget som kom upp först, handlade om att jag hade varit både på Volare och på Pernilla Wahlgrens show inom loppet av en vecka. Och det är precis vad jag har gjort nu också. 
För i onsdags var det här roliga gänget i Visby och bjöd på show. Den här gången hade dottern fått showen i julklapp, och nu var det alltså dags, och det var nästan lika roligt som förra gången! Det är onekligen kul att få skratta ibland! 

Tillbaks till Volare. Kan vara den bästa restaurangen vi har här i Visby, missa inte den uppmanar jag er, som gillar att äta och dricka gott i vacker miljö och uppskattar engagerad och trevlig personal.

För det här stället har liksom allt! Det är egentligen en vinbar, det är vad de kallar sig för i alla fall. Men maten är helt fantastisk! 

Den här krämiga fiskgrytan kan på riktigt vara det godaste jag har ätit! Ja, alla vi tre som åt den, mina kära systrar och jag, tyckte likadant. Vi fick till och med ut kocken för att tacka honom, vi var helt hänförda, från första till sista tuggan! 

Efterrätten gjorde inte ont den heller... 

Miljön gör heller inte ont... Det är typ alltid fullt där, så det gäller att boka. Vi var lite sent ute men fick plats vid några småbord. 

Bredvid "öppna spisen".
Nära och kära ja. Fredagen innan Volare träffade jag mitt tjejgäng, som har hållit ihop sedan skoltiden. Och det är onekligen några år... Vi har följt varandra genom glädje och sorg, roligheter och svårigheter. I år fyller vi "jämnt" och det var dags för första tjejen att göra det, och hon har alltid så mycket gott att bjuda på, en riktig matmamma är hon! 

Till sist, en liten blomma från vår reception på jobbet. Det kan man också bli glad av nämligen. Det är en apostlalilja, eller Tolv apostlars lilja, och själva blomman är väldigt kortlivad, den blommar ibland bara en dag innan den vissnar, så då var det självklart att gå dit och fota den, när det gick rykten i korridorerna om att den blommade!  

Nu hörrni, verkar våren vara på ingång, till slut!! Från bitande kallt med bara ett par plusgrader typ hela april, ser det lovande ut i helgen, med upp till l8 (!) grader! 

3 kommentarer:

  1. Så glad att få vara en del av ditt sk tjejgäng ❤️

    SvaraRadera
  2. Ja vad vore livet utan god mat??? Inte mycket! Låter som en rolig kväll på Volare!
    Våren ja, den är såååå märklig! Ena dagen frost, nästa strålande sol och 20 grader...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!