tisdag 21 december 2010

21. Burr vad kallt!



Nu är det riktigt kallt ute...jag vet inte exakt, men minus 12 har det säkert varit, det är så där "krispigt" kallt som det bara brukar vara uppåt fjällen...snön är lätt att skotta, och skotta har jag fått gjort, det bara fylls på hela tiden känns det som! När det är kallt ute är det gott med lite varm glögg, så det bjuder jag på idag!
 I går morse var det inte bara kallt ute, det var bara 15 grader inomhus när vi vaknade, och elementen var iskalla. Inte så kul! Då räcker det inte med varm glögg inte, det som behövs är ett proffs som kan titta på pannan, så det har han gjort nu Det var visst nåt relä som hade gått sönder, puh - inget värrre, det var skönt!
ps. i glöggmuggarna - från Twinshome - så har jag lättvinsglögg med hjortronsmak - kan varmt rekommenderas!

4 kommentarer:

  1. Hihi, då ska jag kontra med -21 denna morgon. Jag bävar för att gå ut.
    Lite glögg istället skulle inte vara fel. Men en annan gång :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Mysiga bilder. Tyvär har det inte blivit så mycket glögg i år men ska köpa hem till jul.Vår panna var också kall häromdagen....ett element. Snopet att komma upp och hoppa in i duschen och så inget varmvatten. Ha en bra dag. Kramar

    SvaraRadera
  3. Det måste va upponervända världen.Pratade med en vän i Kalix,de har "bara"-15.Här i skåne är det -19,4 o ca 35cm snö.

    Otur med pannan,tur det var lätt avhjälpt.Inte kul o vakna utan värme.

    Snygga glöggmuggar,jag får nog ut o leta efter nya muggar.

    Ha det gott.
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Så du tyckte om hjortronglöggen? Vad kul :) Ja, nu är det varmt o skönt igen, härligt!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!