onsdag 22 december 2010

22. Julgodis


I dag är jag ledig och då blir det lite pyssel, bland annat skall jag göra mina superenkla julkolor, recept finns här i förra årets julkalender! Lite julgodis har jag redan gjort, klassiska mozartkulor svängde jag ihop häromdan, de är ju så lätta, och barnen kan vara med! Nougat i mitten, sen mandelmassa runt om och doppa i choklad, klart!

Sen fick jag för mig att jag skulle göra en variant med en nöt i mitten också, och så tog jag vit choklad utanpå...mums!
Stora tjejen ville göra egna godisar, och det blev, ja kan ni se vad det blev? 

I kväll blir det massor av smarrigheter, för vi skall till Lindgården på julbord med "tjocka" släkten , och deras julbord är ju såå gott så vi blir väl ännu tjockare efter alla godsaker kan jag tänka mig..:o)

10 kommentarer:

  1. Tur att det inte var inatt som värmen pajade hos dig, det var visst -24,5 grader inatt sa dom på radion. Nu på morgonen när Penny var ute var det i alla fall -15 och det tyckte jag kändes vansinnigt kallt! Usch!!
    Nej, du någon söt kattunge har vi inte skaffat oss - även om jag gärna skulle vilja ha en. Det finns två skäl; För det första så skulle avundsjuka Penny bli vansinnigt sur - och man vill ju inte göra det mot henne nu när hon är så gammal - och sen så vägen utanför. Skulle aldrig våga släppa ut katten!
    GOD JUL
    Susie

    SvaraRadera
  2. Skulle vilja testa mozartkulor. Läser på många bloggar att de gör såna. Vi får se om det blir av. Kul med julbord och gott framförallt :-)) Kramar

    SvaraRadera
  3. Mmm, vad gott! Jag hoppas hinna göra lite mera julgodis imorgon när jag är ledig.

    Vilka fina glöggmuggar du visar i ett tidigare inlägg. Mycket glögg blir det nu när det är så kallt ute.

    SvaraRadera
  4. Hej hopp i Juledopp...ja jag menar dina goa doppade godisar..fnissfniss..GOD JUL till dej och de dina..Maria

    SvaraRadera
  5. Ojjj, så gott det ser ut!!! Synd att man bor så lång bort! ;-)
    Ha en riktigt God Jul!
    /Ruben

    SvaraRadera
  6. Mums så gott du har bakat:)

    Hoppas du får det riktigt trevligt och äta gott ikväll!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Mmm...det ser frestande gott ut!
    Hoppas julbordet bjuder på en trevlig kväll!
    Önskar dig en riktigt God Jul!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  8. Hoppas ni får en trevlig kväll på Lindgården.
    Ditt godis ser läckert ut,synd man inte kan plocka ut det från datorn.

    Jag önskar dej en riktigt GOD JUL.
    Kramiz

    SvaraRadera
  9. Mer gottis som du frestar med!! Ha nu en härligt o god middag med nära o kära.
    Julekram Ninne

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!