torsdag 23 december 2010

23. Dan före dopparedan!









Nu är vi redan framme vid dan före dopparedan! Granen är klädd, sillen är klar, julklapparna är inslagna! I kväll blir det bara griljering av skinka, annars skall vi ta det lugnt, och provsmaka lite av julmaten. Nu blommar det i fönstrena och lite varstans. En av amaryllisarna har slagit ut lagom till jul, men julkaktusen har blommat ett tag och har nog snart blommat över tror jag.

Hoppas ni får en trevlig uppesittarkväll och inte behöver slita med allt möjligt som ni inte hunnit med!

6 kommentarer:

  1. Vilken otroligt vacker ljuslykta och julkaktus.
    en riktigt GOD JUL
    önskas dig och de dina!
    Susie

    SvaraRadera
  2. hihihihi.... lugnt ikväll, nej det vågar jag nog inte påstå =) Gröten ska kokas, skinkan grilljeras, saftsåsen kokas och alla julklappar ska slås in MEN för oss är det precis så som det alltid varit på Lillejulaafton. Det lägger sig ett visst lugn över mig när dofterna så sakteligen sprider sig i köket och jag njuter trots allt av att ha det så.
    Jag passar på att önska dig och din familj en God Jul / kram gittan

    SvaraRadera
  3. Åå men tack!!! Jag vill önska Dig en god jul!!!

    Vilket underbart julgodis du tillverkat. Mmm...
    Kramar Madeleine

    SvaraRadera
  4. Tittar in för att önska dig och de dina en riktigt God Jul!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  5. Kom förbi för att önska dig en riktigt God Jul. Kram Gela

    SvaraRadera
  6. önskar dig en riktigt god jul//Britt

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!