söndag 5 december 2010

5. Andra advent

När andra ljuset brinner
är snart Lucia här.
Hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär.



Idag, när andra ljuset tänts, så visar jag vad jag har på teve-bänken i vardagsrummet. En julgran som ser väldigt äkta ut, eller hur! Fick av en händelse syn på den när jag stod i kassan på Coppar, en av våra mysiga inredningsaffärer inne i Visby, och frågade bara lite sådär; "den där är väl äkta va?" Men se det var den inte, och då var den ju med andra ord till salu, och fick följa med mig hem!

Ok, ni får väl se bänken i sin helhet, även fast teveapparater inte hör hemma i "såna här" bloggar...:o) Visst, de är platta nuförtiden, men speciellt vackra är de ju inte...men man vill ju inte var utan dem ändå!
Nu önskar jag er alla en trevlig adventssöndag. Själv skall jag på släktmiddag i kväll, och det skall bli trevligt!

7 kommentarer:

  1. Mysigt och vackert!
    Ha en fin andra advent! /bea

    SvaraRadera
  2. Förstår att den barrfria granen fick följa dej.. Ser mysigt ut .. Ha nu en god adventsmiddag
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  3. Så rasande snyggt (och praktiskt)! Tänk, bara att ta fram igen nästa år:)
    Ha det mysmysigt idag!
    Charlotta

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Vad fint du hade myst ihop det på TV-bänken. Granen ser verkligen äkta ut! Jag trodde du hade knipsat en minigran från skogen! :o)

    Angående att ha synliga TV-apparater (då menar jag enbart platt-TV) tycker jag inte alls det är störande eller fult. Men så har jag nog en mer modern variant av vit inredning än många av dom bloggar jag besöker.

    Dom flesta har ju en synlig (rostfri) ugn och kylskåp. I konsekvensens namn skulle man då bygga in ugnen i ett skåp också? ;o)

    Ha det gott!

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Ska ta mig en kik i bloggen en kväll då du verkar förmedla känslor jag gillar!
    Blev nyfiken på tv-bänken, vart kommer den i från?

    SvaraRadera
  6. Hej du anonym och välkommen hit! Hoppas du läser svaret här: tevebänken kommer från Ikea, det är deras fläktskåp som vi gjorde som en tevebänk, det finns alltså olika luckor man kan välja mellan, minns inte vad den hette som vi valde, men den är blank. Sen fixade i en skiva att ha ovanpå hemma på vår egen lokala byggfirma, den kostade bara en hundring!

    SvaraRadera
  7. Japp , jag är den anonyma och jag läser,... tack för ditt snabba svar! :-)

    Dags att leta upp en byggfirma i Malmö då. Vill göra liknande men vill ha det som entt skåp för jackor och dylikt i hallen.... Var inne på ikea nyss och såg att mycket vitt var på väg så skall genast bege mig dit!!

    Verkligen ett fint hem ni har!!!


    // Anna-Lena a_l_oskarsson@hotmail.com

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!