onsdag 8 december 2010

8. Djur och snö!



Mina djur har jag visat förut, fast kanske inte hundarna så mycket  förstås (dom är liksom mer makens intresse...) Här har jag lyckats fånga både Stina och Diva stillastående, vilket inte är lätt för dom är ystrare än kalvar på grönbete, när dom får komma ut i snön!

Signe, inte lika yster och definitivt inte lika förtjust i snö...men gräset saknar hon, så här går hon lös på mattes plättar i luften *aja baja*

Dogge är bara lat och myser..! 
...och här har vi Casper som ser lite drömmande ut när han tittar ut i trädgården, vad tänker han på månntro? På sin första matte kanske, som inte är med oss längre. Hans matte - dvs min älskade mamma - skulle ha fyllt 77 år idag, så idag åker jag till kyrkogården och tänder ett ljus.

5 kommentarer:

  1. Godmorgon i vinterkylan:)
    Vilka fina katter du har, riktigt söta!
    Det är så härligt att se djuren leka i snön, Vår stora katt brukar följa med mig ut i stallet på morgonen, sedan så springer han i full galopp före så att han inte råkar bli utstängd:) När det var som kallast så satte han inte sin fot ute på en vecka...
    Ha en bra dag
    Camilla

    SvaraRadera
  2. ...trevligt att se att en del kan njuta av all snö!
    Det är sorgligt och man saknar sina nära väldigt mycket just nu till julen som ju är en familjehögtid. Själv saknar jag naturligtvis båda mina föräldrar, men den här årstiden är det mest pappa - för det var han och jag som var "jultokiga".

    SvaraRadera
  3. Tack för härliga, härliga bilder idag:) Underbara, gulliga djur!
    Kram,
    Charlotta

    SvaraRadera
  4. Djur o barn är väl de som uppskattar snön mest.
    Amadeus tar alla chanser o få va i uterummet så mycket som möjligt.Gizmo är bara ute en snabb runda.Han tycker där är för kallt.
    Ha det gott.
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Finaste kissarna! :) Och hundarna också förstås. Vilken stor, härlig famlij ni är. :)
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!