onsdag 29 december 2010

Året 2010

Året går mot sitt slut, och det är dags att summera. Vet egentligen inte om jag vill det, eftersom det varit en del tråkigheter det här året. Jag tror jag tittar på den "borde och vill-göra-lista" jag gjorde i januari, och kollar in om jag har följt den i stället:

*äta mindre kalorier som finns i godis.
Nja, det har jag nog inte följt...

*motionera mera.
Det har varierat. Det började bra med Bodypump varje fredag, men så sträckte jag mig och hade ont i ena axeln i ett halvår innan jag masade mig iväg till naprapaten, vilket jag förstås fick skäll för av henne, att jag väntat så länge. Det tog henne 6 behandlingar innan det släppte, och någon Body Pump har jag inte vågat mig på efter det. Jag kör lite vanlig gympa och afrikansk dans framför teven ibland i stället. Och så promenader med hundarna.

*läsa "glassiga" inredningstidningar och inspirerande trädgårdstidningar. Check!

*gå en keramikkurs.
Nej, det har (förstås) inte blivit av, men drömmen kvarstår!


*stensätta uteplatsen under plommonträdet (eller ok, jag kanske inte vill göra det, men jag vill ha det gjort...=) ) Check! Det blev gjort och jag blev riktigt nöjd!


*planera en ny rabatt...så att det finns plats för fler inköp/planteringar...=) Check! Dels fick jag ju en liten en vid nya uteplatsen, och sen påbörjade jag en förlängning av en av mina befintliga rabatter. Den är färdiggrävd och några växter är planterade, sen kom hösten och jag fick avbryta. Så den ser jag fram emot att få fortsätta med, plantera och stenlägga.  

*bada fler än en gång i havet i sommar, som det av någon anledning bara blev förra sommaren. Check! Det blev massor av härliga bad och jag tappade räkningen flera gånger om!

Hur är det med dig, har du fått gjort vad du tänkte i år?

4 kommentarer:

  1. Gillar er stensatta uteplats riktigt mycket. Supersnygg!! Och den kurviga, böjliga ...men vad heter det, får stopp i hjärnan just nu. Ja ,den icke raka rabatten säger då ...hihi.

    Afrika dans låter kul.

    Önskar dig ett Gott Nytt År om vi inte " blogghörs " mer. Kram

    SvaraRadera
  2. Din stensatta uteplats blev så snygg! Inte fick jag gjort mycket av det jag föresatt mig i år men å andra sidan så "blev jag ju med affär" vilket tog oerhört mycket tid i anspråk på planeringstadiet. Allt som inte hanns med i trädården i år ser jag fram emot att ta itu med under det kommande året istället och DÅ ska jag minsann baad i havet! De varmaste dagarna under semestern i somras befann jag mig i butikslokalen i full färd med att måla och ställa iordning, ingen tid för ett endaste dopp i havet.
    Gott slut och Gott Nytt / Kram gittan

    SvaraRadera
  3. Sten över huvud taget gillar jag, har släpat hem många, men tyvärr ser man inte dem p gr a all snö.Numera gläds jag åt att vi går mot ljusare tider.
    Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag dig.
    Kram Mammi

    SvaraRadera
  4. Din stensatta uteplats är jätesnygg, men visst är det jobbigt när man gör sådana här saker. Fast du kanske inte ens behövde hjälpa til!?
    Här är en till som gärna skulle gå en keramikkurs. Har ju gått fem stycken i Västerhaninge och trodde inte jag skulle få några problem att hitta ställen här. Den närmaste visade sig vara i Visby, vilket jag tyckte var lite väl långt. OK, det var faktiskt en äldre man här nere som erbjöd sig att ge mig "privatlektioner".
    Det du, få sådana erbjudanden i den här åldern det är inte dåligt. Fast han var ju inte nykter, han drack starköl hela tiden! :-)
    GOTT NYTT ÅR
    Susie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!