söndag 18 mars 2018

Nu behöver jag trädgårdsinspiration

Nu behöver i alla fall jag lite inspirerande trädgårdsbilder, mitt i detta snöslask och den gråa marsvardagen (även fast det just i dag är strålande sol..!) Minner mig tillbaka till sommaren 2017 och de trädgårdsvisningar jag var på då. Här är första trädgården, vid Åke i Kappelshamn. 

Ljuvliga pioner, tror det är samma sort som jag har, Edulis Superba.



Kryddträdgård. 




Nävor i långa banor!

Klotpil, är sugen på en sån! 



Stilleben av sekatörer.

Fler stilleben. 


Avslutar med ett par fina hästar som stod i en hage alldeles bredvid trädgården. 

4 kommentarer:

  1. Det kändes somrigt och fint med dina bilder. Här är det långt kvar till vår tyvärr. Massor av snö och flera minusgrader på nätterna. Solen värmer ju men den måste ju visa sig lite också...
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite sommarinspiration :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig trädgård - dit måste jag nog ta mig nån gång!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  4. Vad jag längtar till sommaren när jag tittar på dina fina trädgårdsbilder ! Känns bra att se sådana nu när snödrivorna hopar sig och dom är mer gråbruna än vita i högar som vräkts ihop.
    Ha en fin ny vecka ! Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!