torsdag 29 september 2011

Det är nåt visst med öar!


Ja, vi verkar i alla fall ha en förkärlek för öar - vi bor ju som bekant på Gotland, i somras semestrade vi på Öland, i fjol var vi på Mallorca, och nu har vi varit en vecka på Rhodos! En härlig vecka har vi haft, med lata dagar och bad vid både poolen... 



...och i medelhavet. Såå himla varmt i havet, uppåt en 27 grader skulle jag tro.

Underbara kvällar



och underbara efterrätter...=) Jag kan säga att den här violglassen är den godaste glass jag någonsin smakat!

Deras olivträd är något större än mitt...

Och där kom en liten glimt av mig också =)
Vi var ett stort sällskap som reste denna gång. Min kära - och generösa - pappa fyller snart 75 år och upprepade succén från när han fyllde 50 och 70, nämligen att bjuda både barn och barnbarn på en resa. Det är bara det att vi numer är lite fler, från att ha varit 8 stycken så är vi nu 16 personer! (om sanningen skall fram så har vi inte bara förökat oss, alla respektive har bytts ut från första resan =) men det är klart, det är ju 25 år sen...) Hur som helst, en sån resa kan man ju inte tacka nej till, eller hur!
Tack gulliga pappa!

3 kommentarer:

  1. Vad kul att komma iväg så många .Rhodos är ett ställe som jag absolut vill till nån gång.Violglass låter väldigt gott:-))

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Nu är jag inte alls avundsjuk!!!! Jag som ÄLSKAR grekland!!! Jag vill också dit;) Så fantastiskt kul att resa hela stora familjen, skit kul!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Visst är det nåt visst med öar! Speciellt grekiska!! Och vilken generös pappa som bjuder alla på resan. Det måste vara roligt för både gammal och ung att träffas så avslappat under en vecka.

    Njut av det varma vädret här hemma nu!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!