lördag 7 januari 2012

Börjar jag bli gammal eller?

Förr om åren (bara det hörs ju att man är äldre...) så plockade jag bort julen på en dag. Visserligen en mycket tuff dag, med bortrensning av elljusstakar, julgardiner, tomtar etc etc och en rejäl städning på det, samt upplockning av allt det vanliga som jag alltid plockar bort över jul (här finns inte en vanlig lampa i fönstrarna så långt ögat når...) Det där med att ta det lite pö om pö var inget för mig, när jag börjar rensa ser här för dj****gt ut...och då vill man ju göra pinan kort dvs göra allt på en dag.
Men hur var det i år? Jo, lite julblommor har ju tagits bort efter hand, och granen åkte ut i går, med jagning av dammsugarn ett bra tag efteråt (hittar ännu barr lite  här och var) och idag tänkte jag ta resten. Jag har  plockat och ordnat hela dan men hur det nu är så är det ju rätt boring så jag har gått lite håglöst upp o ner i källaren med kartonger. Än återstår en hel del piff med de vanliga sakerna och än står alla elljusstakar kvar i fönstrarna. Det är ju så mysigt... men nu när allt det andra är borta så ser det lite malplacerat ut ändå så det vete sjutton om de inte åker i morgon ändå. Så vi snackar alltså tre dagar. Innebär det alltså att jag är äldre och tröttare...?
Tja, hur om helst är det som det är och i morgon åker jag till Växthuset Linds och shoppar lite nytt till fönstrarna! Samt en bukett tulpaner - ett måste när julen är utstökad.

11 kommentarer:

  1. Hahah ja du, kanske att det har med åldern att göra men det tror vi inte på;)
    Jag började plocka bort i måndags och jag har i och för sig inga julgrejer kvar men tusen andra grejer ståendes på ett bord. Så ännu ligger du i lä;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Neeej, det har inget alls med åldern att göra;)). Jag har tagit det ännu mer slow än vad du gjort. Och det värsta av allt är att jag bara ställt ner allt på golvet i källaren, nu ska det ner i påsar och lådor. Så tråkigt. Ljusstakarna och stjärnorna är enklaste. Och granen har jag inte ens börjat med ännu... Jag hade tänkt ha den kvar, men precis som du skriver så ser den lite malplacerad ut när det andra är borta.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag hade exakt samma funderingar idag när allt tog så lång tid och när man tog pauser stup i kvarten. Men jag känner mig inte så gammal bara lite mer avslappnad eller så är det kanske så att man har mer tid nu när barnen inte behöver en på samma sätt. Jag vet inte men, underbara tankar du delar med dig av. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Lite i taget så åker julen ut här hos oss. Men igår var det dax för granen och dammsugaren. Guuuud vad det blir barr hur man än gör!!! Men rosorna ute blev glada av lite granris som skydd. Ha en riktigt fin fin dag/Gela

    SvaraRadera
  5. Nä, tror inte det har med åldern att göra. :-)

    SvaraRadera
  6. Haha... jag tror det har med åldern att göra! Nu är du mycket klokare än förr så du tar det lite med ro... man behöver ju inte ha så bråttom! Sen är det ett friskhetstecken också... att inte stressa...

    Kram Eva-Mari, som också har stakarna kvar och tror att de åker i morron!

    SvaraRadera
  7. jag håller med dej att det tar tre dagar men det är för att det är så MYCKET saker du vet,man samlar på sig varje år...Vi gör precis som du..tar det pö om pö..Allt det andra ska ju läggas ner när julen tas fram,man gjorde nog inte det så mycket förr kanske? Kramen Gunilla

    SvaraRadera
  8. Jag tror inte det är åldersrelaterat utan mer att det handlar om att vi har betydligt fler saker att plocka fram och tillbaks numera =) Vad jag inte kan förstå är varför det man lämnar kvar ännu en tid just för mysfaktorn alltid ser malplacerat ut?! I år hann jag inte plocka fram allt samtidigt utan tog det lite pö om pö, inte sjutton såg det malplacerat ut då! Jag behåller julen veckan ut men granen ligger risigt till. De nsvindyra Kungsgranen barra inte MEN grenarna hänger ner flera dm... slokgran? =))
    Ha nu en go söndag / Kram gittan

    SvaraRadera
  9. Jag vill ge en sak till dig, titta in på min blogg"Hem ljuva hem" Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Har lite svårt att tro att det skulle ha med åldern att göra:))
    Ha en fin söndag!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  11. Äldre och tröttare det kan jag väl aldrig tro. :)
    Jag brukar också köra allt på samma dag, men idag har jag klätt av granen, den blev så tråkig när belysningen slutade fungera. Tror att jag börjar plocka med en del annat imorgon efter jobbet och tar lite pö om pö... =)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!