måndag 23 april 2018

Våren är här!

Äntligen verkar våren vara här för att stanna, inte en dag -eller månad- för tidigt... Riktigt skönt har det varit i ungefär en vecka nu. 
Och när väl våren gav klartecken, så har det rört på sig ordentligt ute i rabatterna! Här i rosenrabatten kommer det upp en hel del lökar jag satte i höstas. 

Tyvärr har jag väl inte kunnat njuta av det vackra vårvädret, för ungefär i samma veva som det blev varmare, fick jag en dunderförkylning, och då har man ingen lust att vara ute i solen.... Jag som varit frisk som en nötkärna hela vintern, till och med i februari när alla andra i familjen låg sjuka, men nu slog det till. Så nu i helgen har jag gjort minsta möjliga, vilket dock innefattade ett kaffekalas för maken som fyllde år i lördags.


På nåt sätt fick jag fram ett kaffebord (förutom tårtan var det andra bakat innan som tur var!) och jag försökte hålla mig lite på sidan så jag inte smittade ner gästerna... men sen när de hade gått dök jag i soffan resten av helgen.
Igår kväll "krattade" jag mig i alla fall ut i trädgården med kameran, och det var då jag insåg att det har kommit upp en massa, och att det är vår! Och nu på  morgonen har den graden feber jag hade (tänk vad en grad kan kännas!) gått ner, och jag känner att mina livsandar är på väg tillbaka! 

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder på trädgård och mumsiga kakor. Ja äntligen så är det vår. Hoppas du kryar på dig ordentligt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Javisst är det typiskt!! Men det här var ännu ett fantastiskt kakbord jag ser i dina bilder :) Tur jag bor långt bort. Hyacinterna blir så mycket finare när de bott ute en säsong eller två.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Skönt! Krya på dig nu...men med alla goa kakor där får nog själen sitt :)
    Önskar dig en skön fredag och mysig helg!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!