söndag 24 mars 2019

Veckorapport

Ja, det här har tydligen gått och blivit en "ett-inlägg-i-veckan-blogg". Sorry för det, men det får bli som det blir tills inspirationen kommer tillbaka. 
Nåväl, veckorapporten lyder som följer: Penséer har inhandlats och planterats. Det blev en blåvit sort på altanen. 

Samt en lilavit sort på entrétrappan. 

Kan även meddela att jag idag har varit ute och räfsat i flera timmar, och fortsatt nedklippning av perennerna, plockat fram regntunnorna (nu gäller det att spara vatten, det blir bevattningsförbud från 1 april i år...😒) samt utfört diverse annan städning utomhus. Så nu är jag helt slut som artist...

Nu önskar jag er en fin vecka, sista i mars... Är det någon som kan tala om vart tiden tar vägen? 

3 kommentarer:

  1. Ja, inte har tiden kommit hit till oss i Eksta inte! Upptäckte precis nyss att pillren jag lägger i min medicinburk redan är slut. Brukar lägga i 7 st varje söndag när jag tagit den sista (ska ta en varje morgon) men att det redan hade gått en vecka hade jag inte en aning om.
    Som dig har jag planterat lite penséer som inhandlades hos Jonas i När igår. I växthuset hos honom var det mycket trevligt.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Ett inlägg räcker väl alldeles jättebra. Jag har aldrig ålagt mig själv att skriva annat än när jag känner för det. Om orden är tysta ska hjärnan och kroppen göra något annat.

    Jättefina penséer, violer :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Vist är det härligt att få börja stöka i trädgården igen efter vintern!
    Vilka underbara penséer!
    /Louise

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!