torsdag 31 oktober 2019

Målning och tapetsering

Efter en ganska jobbig tid med "nedmontering" av vårt hem, med rensning, packning och flytt- och flyttstädning, skulle man ju egentligen ha behövt tagit sig en rejäl vila...? Men nej, oktober blev istället en månad när jag har varit fullt sysselsatt med att renovera, trots att jag inte har ett eget hem ens...😏 För när man inte har några egna projekt, kan man ju passa på att hjälpa andra. Min äldsta dotter flyttade ju hemifrån i samband med vår husförsäljning. Hon har köpt en jättemysig etta, men var inte helt nöjd med tapeterna, så mammi fick rycka ut! Och det var ju lika bra att göra det med en gång, för när jag väl flyttar till min nya bostad, vill jag ju pyssla där!

Det passade ju även bra att ha något att göra, efter jobbet och i väntan på att lilla tjejen skulle hämtas efter sin träning. Win-win, och ingen dötid här alltså...

Har även passat på att tapetsera inne hos ena syrran här i Gnisvärd. Hon var sugen på tapet istället för vitmålat i allrummet. 
I vanlig ordning hade jag lite bråttom, så det blev inga riktiga förebilder, men här har jag börjat så ni kan få en glimt av hur det såg ut. 

Tapeten är Anna från Boråstapeter, blått mönster på vit botten. 

Det blev mer ombonat tyckte jag, och så tog den upp färgen i köket och band därför samman rummet på ett fint sätt!



Kontrollanten Yamas var gott sällskap vid tapetseringen 💓

Bilder från dotterns bostad får vi ta lite längre fram, när gardiner och "piff" är på plats.

6 kommentarer:

  1. Vilken vacker tapet, helt i min smak. Passar så bra i miljön som ser så hemtrevlig, ombonad och mysig ut. Och jag älskar bilden på kontrollanten Yamas :)

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Draga mea,
    Foarte frumos ai realizat decorul cu tapet si mobilier confortabil.
    In primavara vom face si noi... drumul tau! Adica ne vom muta, daca lucrurile merg conform planului.
    Calde imbratisari, Mia

    SvaraRadera
  3. Snyggt som bara den. Vilket mysigt kök och allrum eller vad det nu kallas. Bra jobbat. Här skulle det också sitta fint med lite nya tapeter. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Visst blir det mer ombonat med tapet! Blev så fint hos din syster. Hoppas du snart får boa in dig i ditt nya hem. Att sätta sin egen prägel på hemmet är nog det roligaste som finns!

    Glad och rolig november önskar jag dig.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Helt otroligt, att du orkar! Blev jättefint och det ska bi kul att se hur det blev hos din dotter.
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  6. Vad flitig du är och fint blir det! Kan tänka mig att sån hjälp är tacksam.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!