söndag 23 februari 2020

En flickdröm?

Nu så, är alla små detaljer på plats, i min dotters rum. Både hon och jag är väldigt nöjda! 
Först en förebild, tagen i julas, därav julstjärnan i fönstret!
Efter! Med gråa väggar, en fondvägg och nytt golv. Samt en supermjuk matta!
 före. Ännu en del ouppackade flyttlådor som stod och väntade... 
Efter. Här syns det gamla skrivbordet och stolen som vi hittade i en secondhandbutik och som jag målade om i blankt vitt respektive matt svart. Sängbordet hade vi sen förut, det stod i vardagsrummet i huset, men fick nu bara lite ny blank vit färg.  



Smart förvaring i skrivbordet. 
Andra väggen, före.
Efter. 
Knoppar som satt på garderoben. Inte så vackra men jag sprayade dem i guld så dög de fint! Sprayade även gardinstängerna och fönsterlampan i guld.
Lampa och gardiner från Jotex.

Tapet från Boråstapeter, New Dawn Rose. Väggfärgen heter Skyar. Golvet är vitoljad furuparkett från Berg & Berg. Matta från Mio.  Sänggaveln har vi inte bestämt om den skall upp ännu. Kanske att den skall kläs in, det fanns önskemål om det... 

Tja , detta rum gick från att vara lägenhetens mest eftersatta -  till att bli det nyaste och fräschaste! Och vi är som sagt väldigt nöjda! 

5 kommentarer:

  1. Så fint rummet blev, förstår att ni båda är nöjda :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  2. Oj Oj så himla fint! Gillar ert sätt att tänka, lite nytt lite gammalt som man förnyar med färg och guldspray. Jätte jättefint! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Hej Gunilla!
    Jag är imponerad! Så himla fint. Jättesnygg fondtapet och snygg färg på väggen. Och mattan, tänk att sätta ner fötterna på den på morgonen. Förstår att ni båda är nöjda. Tack för att du visade, älskar ju att se före och efterbilder :)

    Ha en fin vecka! Sol idag och inte lika mycket vind!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  4. Det blev jättefint, förstår att don dotter trivs där! Bra inlägg och det bästa var att man fick se både före och efter. Jag brukar missa att fota innan.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  5. Vilken tonårsdröm du förverkligat! Och stolen är pricken som binder ihop i:et. Förstår att tösen är nöjd.

    Ha en fin måndag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!