söndag 10 maj 2015

lyxiga chokladmuffins



Sugna på något gott till söndagsfikat? Lite lyxiga men ändå busenkla att baka, är de här muffinsen, som gärna kan vara lite kladdiga i konsistensen. 

175 g smält smör
100 g blockchoklad
2 uppvispade ägg
2 ½ dl socker
1 krm salt
100 finhackade nötter
1 dl vetemjöl

Lägg blockchokladen i det smälta smöret och låt det stå tills det har smält. Rör sedan i resten (jag sa ju att de var enkla!) och fördela i 18 stycken formar. Grädda i 200 grader i ca 10-12 minuter. 


4 kommentarer:

  1. Idag är jag rysligt godissugen så dessa muffins lockar till bak. Vilka snygga brallor du har och matchande handskar till. Den där soppan kan man väl bara göra på Gotland va? Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ja det där ser gott ut! Synd att man inte bakar lite oftare för här blir det tyvärr bara mer och mer sällan. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Visserligen har jag blivit tillsagd att äta minst 2000 kcl om dagen, men å andra sidan får jag inte äta bröd...så det spricker ändå! *fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Mums så gott det här ser ut! Och tack för receptet - det här ska jag pröva! :-)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!