lördag 2 maj 2015

Pionsäsongen inledd!



Inte nog med att buskpionen i trädgården är helt fylld med knoppar, här inne på bordet står en fin pionbukett. Kunde helt enkelt inte låta bli den, nu när tulpansäsongen på ica verkar ha tagit slut. Annars är det väl mest tulpaner jag brukar unna mig, i bukettväg. När den säsongen tar slut så är det dags att börja plocka in buketter från trädgården, en av lyxen med att ha egen trädgård! För någon bukett på någon av borden, det behöver jag..;) 

Hoppas ni har en skön helg! 

5 kommentarer:

  1. Har oxå många knoppar i Buskpionen,hoppas den blommar innan vi åker till Gotland,(12/6).
    Underbart o ha pioner på bordet,i väntan på att de slår ut i trädgården.

    Ha det gott.
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  2. Men, åh så fint! ♥ Längtar så tills våra också växer upp... än så länge är det inga knoppar och höjden är max 3 dm.... Men snart så! :-)

    Kraam Therese

    SvaraRadera
  3. Mmmm, så vackert röda pionerna var! Tack för dina medkännande ord.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Fantastiska blommor! Och den buketten var du värd! Tänk sen när man kan ta in egna, det är kul!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Jag älskar pioner och väntar på att de ska växa till sig här hos mig. Dillpionen kommer först och den är på gång så smått. Snart kan vi plocka fina buketter igen!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!