söndag 17 mars 2019

Vår i luften!

Ja, det tycker jag nog att det är! Igår var det sol och jag var ute en god stund och jobbade, räfsade och tog bort gammalt ris. Visserligen var det ingen värme att tala om men jobbar man blir man varm! Hade tänkt fortsätta idag, men idag är det regn och rusk så det blev inget av med det. Det får väl vänta till en annan dag. Det finns ovanligt mycket att göra i år, för jag tror inte jag klippte ner något alls i höstas, som jag brukar. 

Snödroppar! 


Och krokus på väg också! 

8 kommentarer:

  1. Grattis till dig som har vår i luften, här är det långt kvar, plogbilarna kör på gatorna utanför. Suck.

    Glad söndag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Underbart! Här regnar det eller snöslaskar typ varje dag. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Härligt att vara igång med trädgårdssäsongen.
    Jag hoppas det blir +7° i veckan som utlovat. Trött på att frysa.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blogg!
    Undebart när snödroppar och krokusar börjar titta fram!
    Ha fin kväll!
    Louise

    SvaraRadera
  5. Härligt med vår i luften och visst har våren en helt egen doft :) Idag ska jag ut och kruka upp växter innan jag fortsätter med städandet i rabatterna.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  6. Gillar de där dagarna när våren visar sig liksom på prov och man får gå ut och påbörja städningen. Väldigt mycket regn här på sistone men idag vaknade Alvesta till sol och vårväder.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Älskar den översta bilden, så mycket vår för mig. Jag får glädjas med dig som kan vara ute i trädgården. Min ligger under både snö, is och vatten (lät nästan som en låttitel).

    Ha en fortsatt fin vecka!
    /Anita

    SvaraRadera
  8. Japp, det är VÅR! Den kom igår bestämde jag...hittade både blåsippor och lärkan drillar i skyn! Ljuvligt!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!