torsdag 1 augusti 2019

Månadsskifte

Nu säger vi Hej till augusti och tackar juli för denna gång. 
Har varit lite dålig med blogginlägg för min del, men vardagen har rullat på, med både jobbdagar och semesterdagar, som i och för sig inte alltid var så spännande, det blev många hemmadagar, med tvätt och dylikt... 

Men morgonpromenader blir det alltid när jag är ledig, det är bästa stunden på dagen!  
Men visst har jag hunnit med några utflykter med, till exempel en fika på Tofta Strandbageri (som har ruskigt goda våfflor!) 
Och några stranddagar har det blivit, även om jag haft lite otur tyckte jag. Första gången blåste det lite kallt, andra gången blev det mulet efter en halvtimme, tredje gången var det jättevarmt men iskallt i vattnet (badade dock ändå!) Fjärde gången prickade jag dock in ljuvligt skönt i både luften och i havet! 
Sen har jag hälsat på hos min kollega, som har en underbar trädgård ute på landet. 


Med bland annat damm och växthus med egna vindruvor. 

 


Och njutit av några solnedgångar. 
 
Här med en liten tjej som sällskap! 

Men nu välkomnar vi alltså augusti, och ser vad den kan föra med sig! 

5 kommentarer:

  1. Draga mea,
    Ai avut o iulie frumoasa si diversa. Ador viata, usor... rustica! E un dar ceresc sa poti convietui cu natura, atat de aproape si asta cosider eu, o parte importanta a vietii de caltate.
    Sa ai o luna august relaxanta si sa poti face ceea ce iti doresti.
    Imbratisari, Mia

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder du visar. Ja nu är det augusti. Lite vemodigt känns det allt. Några semesterdagar till och så är det ju skördetid. Det gillas. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Samma här...bloggen får hänga med när jag hinner och så var det då augusti igen innan man hann blinka. Skönt på ett sätt!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att det bara blev en baddag som blev bra, men den kanske kändes extra mysig då!?
    Din kollegas vackra trädgård känner man ju igen, trots att det var ett tag sen vi var där. Det var dock deras tur att komma hit, men det har ju hänt en del trista saker som gjort att vi skjutit på det besöket. Men nu hoppas vi att det ska bli av.

    TREVLIG HELG/Susie

    SvaraRadera
  5. Oj, vilka solnedgångar! Jag är en riktig badkruka så skulle nöja mig med att doppa tårna som en riktig tant😁
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!