lördag 27 februari 2010

Födelsedag!

Att fylla elva är härligt! Minns min 11-årsdag lite extra tydligt för det var då jag fick mitt första egna husdjur, ett marsvin! Ja, det var för övrigt det första husdjur vi hade förresten. Han hette Laban och blev fyra år gammal, och han var ett mycket kärt litet djur! Tja, litet och litet förresten, han vägde hela 1 kg, vilket nog är rätt stort för ett marsvin.  
Nu är det min äldsta dotters tur att fylla elva. Husdjur det har vi redan så det blev lite andra presenter...=)
På eftermiddagen var det släktkalas. Kaffe ur kaffekoppar som är arvegods från min farmor, som föddes 100 år tidigare än dottern min, sånär som på ett par veckor.
Ikväll är det lite tjejmys med närmaste kompisarna, så vi föräldrar får hålla oss lite i skymundan.

10 kommentarer:

  1. Vilka härliga paket. Så fint när man slår in i vackra papper. Det är jag väldigt dålig på....Men skulle gärna vilja. Kul att kunna använda ärvda koppar.Jättefint. Idag har min tjej ocjså tjejträff med sina kompisar. Och fått ännu mer paket. Grattis till din dotter. Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas din dotter hade en riktigt mysig födelsedag, grattis till henne i efterskott.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Åh, jag saknar de där födesedagarna när tjejerna var mindre. Så lätt att hitta på roliga saker att ge och så härligt att se blicken när man kom in ock väckte dem på morgonen. Hoppas hon fick en riktigt härlig dag / gittan

    SvaraRadera
  4. Det börjar så smått dra ihop sig till 11-årskalas här också. Skillnaden är ju att det är min yngste:-)
    Ha en fin dag! kram Anette

    SvaraRadera
  5. Mysigt med barnkalas, torts litet besvär att få det genomfört, men i efterhand känns det fint :) Det kommer säkert din dotter att minnas länge :)
    Vilka fina koppar!! Rena lyxkänslan :)
    Ha en bra dag! /Bea

    SvaraRadera
  6. Härliga paket - visst är det lite extra kul när man får göra eller får sådana! Hälsa dottern och gratta i efterhand!

    SvaraRadera
  7. Grattis i efterhand till tjejen o till hennes duktiga Mam som gör så fina paket bl.a. Sen är det väl kul at ha dem på foto också??
    Ngt lättare att minnas i framtiden!!
    Kram på ER Ninne

    SvaraRadera
  8. Hoppas ni hade en fin födelsedagsfest igår.

    Synd att du inte gillar den nya bloggen. Större text och bilder skulle ge en mer lättläst blogg inte sämre ;) Iaf jag hoppas jag kan övertyga dig om att den är bättre än den förra *fniss*

    Trevlig söndagskväll på er!
    kram kram
    Jannice

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Men jösses vilka fina paket, vilka härliga färger. Fint dukat också. Kalas är alla tiders!!!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  10. Födelsedagar är roliga!
    Min kille fyller snart 10 år och jag berättade nyss för honom om min 10-årsdag eftersom jag minns just denna.

    Fina paket och vackert kalasbord!!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!