lördag 17 juli 2010

Regn!

Vad är en bal på slottet?



Nu sitter jag här och bloggar igen...fast jag skulle ha kunnat vara ute i Roma Klosterruin och tittat på Sissela Kyles föreställning, skrattat och haft mysigt i goda vänners sällskap...

Men det kom något emellan...jo det kom 32 mm i vattenmätaren och riktigt ordentligt åskväder under hela eftermiddagen. Men hallå, jag har haft 4 veckors semester nu, och inte en droppe har kommit under den perioden, det har varit underbara ljumma kvällar med tropisk värme, kunde det inte ha fått vara det en dag till åtminstone? 



Visst är det efterlängtat, min trädgård skriker ju efter regn, så visst har jag nämnt nångång att det skulle behövas, och det fick jag nu.... 



Men istället blev det en innedag, och kvällsmat med tända ljus vid köksbordet, där jag faktiskt inte intagit någon måltid de senaste 4 veckorna (tur man har grill och en burk med potatissallad i kylen, så middagsmaten kunder ordnas, trots strömavbrott). Och sen när strömmen kom tillbaka så tittade jag på teve, vilket jag inte heller gjort på hela semestern.

Men nu hoppas jag att det finns platser kvar till morgondagens föreställning, och att vädret stabiliserar sig så det inte blir inställt då också...I morgon är det min sista semesterdag, sen börjar jag jobba...

ps/ idag visar jag lite vallmobilder, vallmor som förstås redan har blommat över, men som jag inte hunnit med att dokumentera...

15 kommentarer:

  1. Hej! Tack för din kommentar inne hos mig! Vilken underbar blogg du har. Superfina bilder.. Jo jag hörde allt, vilket oväder ni fick idag, med elavbrott å allt!
    Hoppas du får vackert väder på din sista semesterdag.Själv, har jag tre veckor kvar av min.
    Hit kommer jag tillbaka. Ha det gott! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder på dina vallmo, och från din vackra stad. Nu får jag nog ta gubben i örat så vi kan gå ner till båten och fara över.Jag ser ju skorstenen på Gotlandsbåten från vårt vardagsrumsfönster i Nynäs!
    Jag skulle vilja låna en av dina bilder på vallmoknoppen. går det an? Jag ska ju vara med på Höstutställningen i Konsthallen här i Nynäs, och jag jagar objekt till mina små tavlor. Naturligtvis blir du omnämd i så fall.

    SvaraRadera
  3. Vilken stad -Visby. Det får nog bli Gotlands besök till nästa år. I år lär det vara kört?
    O vilka fina Vallmo du haft. O det var en fin uteplats du fick färdig, tack vare torrt väder? Ha nu en bra dag i /hoppsan/ idag. Timmen är sen.
    Så att semestern får ett fint avslut.
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  4. Ja nu fick ni väl så det räcker och blir över! Vi fick inte det där hemska ovädret som vi var "lovade" idag, men lite regn har det kommit! I år har väl semestern varit toppen för de flesta. Jag är ledig nästa vecka också, sen ska jag jobba nästan heltid - i två veckor;-)
    Vallmo är alltid fina att se. Jag har fortfarande några knoppar att vänta på men snart är det slut med den blomningen för i år.
    kram Anette

    SvaraRadera
  5. Då är vi två som börjar jobba imorgon. Då kan jag trösta mig med det hihi.
    Ni verkar ha fått ett väldigt oväder. Vi fick bara lite regn men hujeda mig vad fuktigt det blev.
    Ha en fin sista semesterdag nu.
    Kraam

    SvaraRadera
  6. Nä nåt särskilt mycket regn har vi inte haft här heller. Igår morse fick vi en åskskur men det var knappt det blötte upp marken nåt. Det är ändå skönt att få en riktig tropisk sommar. Jag älskar värmen o mår så himla bra när det är så här. Och jag ser inte fram emot att få börja jobba än. Tack o lov har jag ju flera veckor kvar av min semester.
    Ha det gott. /Knatten

    SvaraRadera
  7. Va, fick ni bara 35 mm!? Här fick vi 70 mm och jag som inte får ha nån damm hade tre stycken på tomten!
    Men....det var ju välbehövligt så jag klagar inte ändå, speciellt som vi hann med ett dopp på Grötlingboudd på förmiddagen. 25 grader i vattnet och ljuvligt!

    SvaraRadera
  8. Synd att ni inte kunde gå på föreställningen men hoppas det finns biljetter kvar. Se vädergudarna rår man inte på. Hur gick det med alla dina fina vallmo. De ligger väl ner. Tack för guidningen i Visby. Har varit på Gotland två ggr men åker gärna dit flera .
    Så härligt att kunna göra en sån fin skuggig uteplats. Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  9. Fina vallmobilder.På fredag är vår vistelse här på ön slut,att fyra veckor går så fort.Ha en skön sista semestedag.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Javisst behöver vi regn. Men här som det brukar vara blött är det torrt. Sveriges blötaste plats, mest årsnederbörd, är torr.:-)
    Fina vallmobilder.
    Hoppas din sista semsterdag blir toppen.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  11. Förresten, stolarna är ca 35 år gamla. Mamma och pappa fick dem och bordet när dem gifte sig :) Jag gillar dem väldigt mycket.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Bra reklam i förra inlägget. Nu skulle jag ännu mer gärna resa dit! Vallmona var så vackra! Trist att du missade föreställningen, håller tummarna för att du ser den NU! Hälsn mimi

    SvaraRadera
  13. Sissela Sissela Sissela!!!
    /Kram Namnen

    SvaraRadera
  14. Vilka vackra bilder du tagit i de olika stadierna. En helt bedårande blomma. Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!