torsdag 20 januari 2011

Mer rosa!



Även sovrummet har fått några nya växter. Fredskalla skall tydligen vara renande för luften vilket ju kan vara bra i ett sovrum där man tillbringar många timmar. Krukan är en gammal Rörstrand, som jag ärvde av mamma, och jag tror att den kommer från min mormor. Jag har haft en annan krukväxt i den sen i somras, som också kom från mammas hem. Tyvärr såg den väldigt skräpig ut nu, så nu fick den lov att bytas ut. Men jag tror att mamma förlåter mig, hon var rätt "radikal" hon med, när det gällde krukväxter. När de blev fula så byttes de ut, ingen pardon där inte, och jag är likadan...läste någonstans att skräpiga krukväxter gör att energin stagnerar i ett rum, vilket förstås inte är bra för vårt välmående. Se där, mamma hade rätt!


En liten "hjärtan på tråd" i kruka från Åhlens, och några rosa kuddar i sängen. Minsta kudden är en present från äldsta dottern, som hon gjort på slöjden. Hon ligger hemma i feber idag, så jag "vabbar". Hon ville inte vara hemma själv ens för några timmar, och det kan man ju förstå, när man har 39,5 graders feber!

4 kommentarer:

  1. Jag är som du när det gäller att intresset för trädgård går hand i hand med krukväxter. För mig kanske det är att trädgården får all uppmärksamhet, men det är begränsad tid under våren och sommaren sedan lämnar man den i vila innan det är dags igen.

    Mina få krukväxter är ganska skräpiga så jag kanske också måste förnya lite. :)

    SvaraRadera
  2. Fina krukor och så rätt i tiden:-) Har en kruka som jag fått av mormor. Den är i rosenmönster och jag älskar den. Tråkigt med sjuka barn förstås, en så länge har vi klarat oss *ta i trä*.
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Kul med lite nytt. Jag skulle också behöva nya grönväxter. Har slarvat så med de jag har nu. Hjärtan på tråd är söt. Va´kul med saker som barnen gjort :-))

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag är urusel när det gäller krukväxter, det enda jag fått att överleva längre tid är S.t Paulia, ordkidéer och Clivia. Nej, jag kom på att jag har en porslinsblomma också. Fick några små skott av en bloggväninna (kommer inte ihåg vem) för några år sen som hade blandat ihop mig med någon annan som var samlare. Den lever faktiskt och har blommat!
    Hoppas din dotter inte har fått samma virus som vi fick så hon är på benen igen om nån vecka!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!