måndag 4 februari 2013

Orange var färgen idag!


Ny vecka igen, och efter en söndag med ljuvligt väder - sol och stilla och bart på backen, ja det var nästan så man ville ut och börja rensa i rabatterna men där får man ju stilla sig, det är ännu frysgrader - så vaknade man åter till ett vitt landskap. Nu i kväll är det nästan borta igen och det känns som regn i luften. Men men det är väl så det skall vara ett tag nu framöver. Vi går i alla fall mot rätt håll och det känns så skönt!
Februari är apelsinmånad för mig. Minns när jag var höggravid för 14 år sen, jag åt 3-4 apelsiner per dag... riktigt så många får jag inte i mig nu men goda är de i alla fall =) Och vitaminer behövs ju, tycker de piggar upp även genom sin färg där de ligger i skålen. Och att tulpanerna matchar gör det inte sämre...=)
 
 Ha en go måndagkväll!

8 kommentarer:

  1. Så läcker färg på tulpanerna!!! Verkligen uppiggande.

    Kram

    SvaraRadera
  2. en härlig färgklick
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Härligt med orange tulpaner. Inte så många gånger jag haft det men väldigt fräscht . Kram

    SvaraRadera
  4. En riktig må-bra-bukett! Härliga färger!/Kram Titti

    SvaraRadera
  5. En riktigt härlig tulpanbukett!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Ljuvlig färgklick, är trevligt att få se nu när vi som bäst behöver det.
    Apelsiner o clementiner går åt i detta hus, vi älskar dem.
    Det blir både fägring för ögat och smaskens i gommen med ditt inlägg.
    Tack för det!

    SvaraRadera
  7. Mycket vackra "soliga" tulpaner! Idag var vi till Visby för att hämta lite beställda grejor och då passade jag på att gå in på Linds och köpa 2 primulor med Rolle rastade Santos i skogen bakom. Men...dom hade bara en enda dubbel gul kvar - och jag skulle absolut ha två likadana till könsfönstren - så det blev precis som vanligt 2 stycken lila! Men dom var fina dom med, fast solgula hade varit snyggt i mina ljuslila ytterkrukor.....

    SvaraRadera
  8. Så härlig tulpanbukett och fint matchat med apelsinerna. Här äter vi clementiner i massor istället. Ha en bra dag. Kram Veronica.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!