tisdag 5 september 2017

Oväntade besök

Idag blir det några bilder från framsidan. Jag älskar verkligen de här höstanemonerna! 

Och tunnorna är nu fyllda igen efter helgens regn. 


Men titta där vilken liten krabat som har hittat in i villakvarteren. 

Hoppe Hare, eller är det kusin Kanin kanske...

Här är ännu en objuden gäst... den här rosa malvan har jag på baksidan av huset, men den är ju en riktig spridare och dyker upp lite här och var i trädgården, men jag har aldrig tidigare sett den här på framsidan av huset....😲


Fast det är ju trevligt med lite oväntade besök, eller hur? 
Nu skall jag och mina systrar åka iväg på ett besök hos en av syskonbarnen, som bor i Helsingborg. Vi har dock förvarnat att vi kommer, så vi är inte oväntade...😏 Det skall bli jätteroligt att få se hur de bor, innan de nu flyttar - till Gotland! 

5 kommentarer:

  1. Så fint det ser ut i din trädgård! Du har verkligen en välskött sådan!
    Söt liten kanin, hoppas att den har ett kaninsällskap så den inte känner sig ensam.
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Visst är höstanemonerna fina! Malvor är ett gissel. Hade en som nybliven trädgårdsägare och trots att det är säkert 15 år sedan jag tog bort plantan så dyker det upp någon planta då och då. Hoppas kaninen inte gnager för mycket hemma hos dig nu!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  3. Älskar också Höstanemonerna,lite rosa bland höstfärgerna.Vi har två små kaniner i trädgården,de är söta o har aldrig förstört något.Din trädgård är så fantastisk.
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  4. Du har så otroligt fint och välskött i din trädgård. Klart att du får oväntat besök då. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Välkomna oväntade besök är helt ok. Värre är det kanske med en hare/kanin i trädgården? Har inte ni rabbisar? Eller ser de annorlunda ut? Bättre då med malvorna som är lätt att dra bort om de hamnar fel. De vackra höstanemonerna älskar jag också. Och så är det roligt att se de vattenfyllda tunnorna!

    Ha en fin torsdag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!