söndag 20 maj 2018

Apelblom

Aldrig har mitt äppelträd haft så många blommor! Höll nästan på att missa den bara, för allt slog ju ut på en gång!
Och häromdan när det blåste, så var det helt vitt i luften! Äppelträdet till höger. Till vänster har vi plommonträdet, som faktiskt varit väldigt få blommor på i år. Inte gör det mig nåt, ni som läst bloggen länge vet att jag mest är irriterad på alla plommon som mognar på en gång, och ligger i drivor under trädet och ruttnar... 

Den lilla vita busken vid uteplatsen är en Bukettapel. Den är översållad med vita blommor på våren. 


Sen har vi ju min favorit, Purpurapeln, som just nu också är översållad med vacker blom!


Den görs tyvärr inte rättvisa på bild så här på avstånd. Överlag är det lite svårt att fota just nu, det är ju så soligt varje dag! En lite halvmulen dag är ju bättre fotoljus men skall man vänta på det så är väl allt överblommat...😏

Det har varit en riktigt skön helg! Lite - men bara lite - svalare, och som sagt, fortsatt soligt. Har fått en massa ogräs rensat i rabatterna, samt putsat fönster. Tänkte att det var bäst att göra det nu och inte vänta till precis innan studenten, för det brukar ju regna när de är nyputsade... 😮 Och jag brukar ju inte tacka nej till regn, men till studenten vill vi inte ha det...

3 kommentarer:

  1. Åhhh ingenting er som blomstrende trær. Min yngste valp klippet av nesten alle greinene på mitt plommetre i vinter da det var så mye snø, så her ble det ikke mye blomstring i år.

    SvaraRadera
  2. Men så vakkert . Her har jeg ikke vært før ,så nå skal jeg kikke innom de fine bildene dine . Ha en god natt .
    Klem Christina

    SvaraRadera
  3. Oh,så många fina bilder.Har försökt,läsa ifatt din blogg.Hittade ditt ig-konto,så nu kommer jag o följa dina vackra katter där.
    Vi kom till gotland ,den 15/5.Iår campar vi i Sandviken.
    Ha det gott.
    Kram Maarianne

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!