torsdag 18 april 2019

Äntligen påsk!

Senare än vanligt, men nu är den här, påskhelgen! Och det kanske är tur att vi har sen påsk i år, för fram tills nu har det ju varit isande kallt, men nu lovar vädret värme och sol - härligt. Kombinationen vårvärme och ledighet tycker vi väl de flesta om! 

Lite påskpynt har kommit fram. Har två påskris, med fjädrar som jag haft i många år. Jag köper inga nya men de man redan har kan man väl använda tycker jag. Jag får ha mina ris högt upp på två olika skåp. 


Och anledningen ligger här. Katt och påskris med fjädrar och hängande alster går ju som bekant inte så bra ihop... Om man inte vill ha pyntet liggande lite överallt förstås... 

Kort jobbardag idag, sen tar vi långhelg! Önskar er en fin skärtorsdag! 

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får en skön påskhelg att njuta av i trädgården. Det där med "tuppur", (som vi kallar dunen här), i påskriset behöver jag inte oroa mig för, Iris bevärdigar dem inte med en blick. Inget annat rör hon heller, är det en katt jag har?

    Glad och God påsk till dig också!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Den sötaste katten... Ja jag har inga fjädrar i år, glömde spara och ska jag köpa nya får det bli i tyg. Fint pynt du har, man kan ju satsa på sånt också. Glad Påsk och hoppas vädret håller i sig. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!