torsdag 18 juli 2019

Vädret, det ständiga diskussionsämnet


Vilken skillnad det är på sommarvädret i år mot i fjol! Som jag stånkade och svettades förra året... gnällde för att tala klarspråk 😆 Den här sommaren är mer normal. Några veckor i juni var det väldigt varmt och torrt, men sedan vände det, det blev svalare och så har det regnat lite då och då. En del verkar tycka att vädret nu är lite dåligt, men måste jag välja så väljer jag detta... Temperaturen ligger kring 20 grader, och soliga dagar blandas med regniga dagar. Lite lagom så där. 
Visst, varma kvällar är ljuvligt, det tycker jag med. Men varma kvällar förutsätter olidligt varma dagar... Nej, inget för mig. Men nu får man ju inte välja, det är bara att gilla läget. Eller ogilla... Och under tiden kan vi ju prata om det i det oändliga, det brukar vi ju gilla i alla fall...  

Fyllda regntunnor -  me like! 😙

5 kommentarer:

  1. Jag och vädret är mycket överens denna sommar! Så LAGOM perfekt!

    Må gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Njaaaa. Jag vill nog ha lite värme jag. Jag vill vara ute dygnet runt och just nu så är det alldeles för kallt för det. Regna kan det få göra lite till och från men inte vara kallt som på hösten i juli. Fin grönska hos dig. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Jag håller nog med dig, det får inte vara FÖR varmt! Alltså är det nog precis lagom nu...även om just vi inte fått så mycket regn som vi egentligen vill ha.
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  4. Hei!
    Me too! La det regne. Da slipper vi mange bekymringer. Etter sommeren i fjor, har grundvannet sunket veldig. Så jeg er glad for hver dråpe. Det er himla deilig å være ute i hagen med "passe" varme, God sommernatt! Anne

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!