lördag 16 april 2022

En påskhälsning

Här kommer en liten kik från mig, mitt i påskdagarna. Här råder lugna påskdagar. Båda barnen är hemma, så renoveringen ligger lite "på vänt". Den gästande stora dottern, som numer bor i Stockholm, måste ju ha tillgång till gästrummet, så det fick jag försöka mysa till, mitt i kaoset... I skrivande stund, påskaftons eftermiddag, sover tjejerna lite middag, lite trötta efter festande i går kväll. Jag har ju stora tjejer nu...😏 Men de är inte för stora för påskägg, haren hade gömt ägg som vanligt 😚


Har inte så mycket pynt, men ett ris skymtar där i bakgrunden. 

Och på månbordet är det lite påskkänsla i alla fall. Nu skall jag fixa till lite påskmat inför kvällen. Sill och ägg, och en fisksoppa står på menyn. 

Önskar er en fortsatt fin PÅSK! 
🐰🐔🐣🐤🐥

4 kommentarer:

  1. Always nice to have the kids home for a visit.

    SvaraRadera
  2. Det låter som om du har en riktigt mysig påsk! Och vilken vacker bukett!

    Kram och god fortsättning på påsken till dig Gunilla!
    /Anita

    SvaraRadera
  3. Nej, nått påskägg fick jag inte i år heller. Det var många sen sist.....Men sill & ägg åt vi igår och idag till lunch. Så nu får det vara bra med det ett tag.
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  4. Hoppas du haft en fin påsk med de dina så här långt. En hel röd dag återstår att njuta av. Sol här och hela 17 grader idag! Inte klokt! Snön i parken försvann i ett huj. Så skönt!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!