onsdag 8 februari 2017

Som hund och katt

Dags för lite djurprat. Lava har inte varit med på bloggen så mycket, så här kommer ett par bilder på våran 1-åring! Hon fyllde ju år i förra veckan vilket ingen i familjen uppmärksammade, ja det är tur att hon inte hade någon aning själv heller 😆

Visst är hon fin vår "lilla" vilde... Det är mycket spring i benen där kan jag säga, och ett riktigt kraftpaket. Tycker "tyvärr" om att hoppa upp på folk, och kramas, vilket ju inte alltid är så populärt... Men hon är väldigt snäll! Och hon är riktigt duktig på att stanna i köket, hundarna får nämligen inte vara i vardagsrummet hemma hos oss. 

Där får bara folk och katter vara...😜 

Harry och Lava går förresten väldigt bra ihop, Harry låter sig gärna lekas med! Och blir Lava för burdus är det ju bara att "rädda sig" in i vardagsrummet! 
Bjuder på två suddiga bilder tagna från mobilen, där ni kan se Harry med tjejerna. Svårt att få till bra bilder så här års på kvällstid, och det är ju oftast kvällstid som hundarna är inne samt att Harry är lite på "bettet" då, annars är han ju en rätt chill kille som sover bort dagarna...

Till våren skall Lava tydligen få en liten kompis till att leka med, en hund till alltså.... Ja, hade ni frågat mig så hade två hundar varit alldeles tillräckligt, men Stina börjar bli till åren, och mannen vill ju ha alerta hundar som tål att jagas och tävlas med, så där har jag inte mycket att säga till om! 
Ja, ni ser ju själva att det redan är trångt i korgen...
Myzan då, nja, hon vill nog helst inte beblanda sig med vare sig hundar eller Harry... Lite småsur har hon blivit på "gamla" dar. Men så är ju Harry lite retlig också, som småkillar kan vara 😏

5 kommentarer:

  1. Hos mig hade hundarna definitivt fått vara i vardagsrummet om jag hade haft några. Katter kommer däremot inte ens innanför ytterdörren här. Tänk så olika det kan vara.

    Skönt att de kan samsas så bra, ynglingarna.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  2. Så fina de är alla dina sötnosar. Vår lilla Lykkeprinsessa vill numera ligga i en av fåtöljerna i vardagsrummet, och inte i soffan med oss. Så det är nästan så det känns lite tomt i soffan:)
    Ibland blir jag sugen på en hund till, men samtidigt räcker det gott men en:)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så mysig hon verkar Lava! Och alla dom andra djuren också förstås!!
    Här får Santos vara precis exakt var han vill - alltså så sover han i sängarna, gärna under täcket hos husse och ovanpå hos mig (jag far som 17 på nätterna, medan husse ligger helt still). Skulle gärna velat ha en katt också, men som jag sagt tidigare; Inte vid vår väg.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. En äldre dam som Myzan vill ha lugn och ro, de andra är ju mitt i livet.
    Vilken fin vovve Lava är, tro inte jag sett henne innan, jaså hon är portförbjuden i vardagsrummet, synd. Vi har inga dörrar på nedervåningen bara valv,
    (dörr till toa och badrum förstås) så alla djur som hälsar på får gå som de vill. Hund och katt trivs bra ihop när de känner varann.
    Jag saknar vår katt, måste skaffa ny snart, har ingen att gosa med.

    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  5. Oh sååå mysiga bilder och någon "hund och katt" fasoner verkar dom inte ha :) Skulle gärna vilja ha en hund men med tid och jobb passar det inte riktigt just nu...gamla katten är lite mer lättskött!
    Ha en skön kväll!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!