måndag 22 januari 2018

Klick, klick

Tänk förr, när man skulle skriva efter produkter... man skulle fylla i en hel rad siffror för en artikel, för hand på ett beställningsformulär. På papper alltså. Det var ett långt artikelnummer, antal och storlek och pris som skulle fyllas i. Sen skulle man summera och skriva namn och adress, och klistra igen kuvertet och lämna på brevlådan. Eller så var man modern och ringde in sin order, rabblade upp alla dessa siffror, vilket inte var få eftersom man ofta skickade efter många saker samtidigt, för att slippa frakten. Ofta skrev man efter sakerna tillsammans med en vän, så det var många siffror att skriva eller rabbla... En hel procedur alltså! Annat är det nu. Man sitter på sin kammare och så klick, klick, så har man beställt något nytt... 
I förra veckan fick jag plötsligt för mig, att tavlorna ovanför skänken här i köket bara måste bytas ut, så jag gick in på en sida och klickade lite. Nu låter det väldans lätt, men eftersom jag har lite svårt att bestämma mig, så tog det förstås sin tid. För det fanns ju så mycket att välja på. Men när jag väl hade bestämt mig, då gick det väldigt - klick, klick -fort. 

6 kommentarer:

  1. Fint! ja det går nästan för lätt att klicka hem saker. Jag ar också en ny tavla på gång. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Njae, det är ju så - som du själv skriver - att visst är det lätt att bara klicka på det man vill ha, men det svåra är att bestämma sig! Så lättare har det inte blivit precis!!
    Har under 2 dagar försökt att bestämma exakt vad jag vill ha för kamelior när vi i trädgårdsamatörerna ska ta hem växter från Holland och jag upptäckte att kamelior det hade Esveld. "Bara" ett par hundra att välja mellan.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Lite bökigare kanske men ack så mysigt,kul och spännande vi hade under ”resans” gång!!
    Kram från PostorderNamnen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk alla våra kvällar med Haléns, Josefssons postorder och compani ;) Bläddrande fram och tillbaka i alla kataloger, det var tider det!
      Kramis tillbaks!

      Radera
  4. Bekvämt... men alldeles för lätt om du frågar mig! Jag har klickförbud under hela 2018! Så kan det gå!

    Önskar dig en fin dag och hoppas ni har snön kvar.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!