torsdag 24 maj 2018

Det är mycket nu!

Välkommen in till mig på baksidan av huset. 

Det är här jag håller till... Alltså - just nu så levererar naturen, och trädgården, om man säger så... Det är mycket av allt... Dofter och synintryck, ljuvlig grönska och blommor på både buskar och träd! Kan man få nog av detta, nä - jag tror inte det! 



Några av tulpanerna i Rosenrabatten har vissnat, men då kommer Alliumen istället. 

Och detta träd, jag vet att jag hade med det i förra inlägget, men jag kan liksom inte få nog av det... 



Mina favorittulpaner, Holland Chic, som bara blir fler och fler för varje år, vilket är kul, tycker många av de nya sorterna istället minskar från år till år.


Dessa röda fick jag i födelsedagspresent hösten 2016, och även de ser inte heller ut att minska, man tackar! 

Buskpionen har redan börjat blomma över, men den hade säkert 50 blommor i år, rekord! Men ja, underbart är kort... så nu måste man passa på att njuta, sätta sig ner och insupa atmosfären, om man säger så!

3 kommentarer:

  1. Så underbart vackert ni har det! ALLT verkar blomma i färgavstämda nyanser!! Tjusigt!!!
    Men det är hemskt torrt. Rolle brukar inte gilla att jag vattnar dagtid för då dunstar så mycket vatten bort, men nyss sa han till mig att jag måste vattna vid "stenhörnan" längst in på "innertomten". Där började två buskar sloka!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Med en så vacker trädgård,som du har,borde du va med på trädgårdsrundan.
    Tack för bilderna du delar med dej.

    Kram Marianne

    SvaraRadera
  3. Wow, så vackert! Gillar pinnstolen mitt upp i allt och vilken fin grind.
    Ser ut som sommar hos dej. Känns inte så här i Wales just nu, regn och ännu mer regn, oj,oj.
    Men i mitt i veckan var det fint väder när jag var i London på Chelsea Flower Show och det var tur det.
    Önskar dej en skön söndag!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!