söndag 27 maj 2018

Mors dag!

En varm och skön helg är till ända. Den började med mösspåtagning för studenterna i  fredags, och avslutades med mors dag idag. Jag har ju en student i år, min äldsta tar studenten.... Inte för att jag förstår hur det gick till, hon var ju nyss bebis, och min första mors dag sammanföll med hennes dop, för nitton år sen... Ja, vart tar tiden vägen? 

Nu i veckan var det också 8 år sedan min egen mamma gick bort. Känns som hon var här nyss, och jag saknar henne så mycket... Finns så mycket jag skulle vilja prata med henne om...

Här på altanen står ett par nya stolar, min morsdagspresent! Här skall jag sitta och lata mig hela sommaren, äta chokladpraliner, bläddra i trädgårdstidningar och titta ut över trädgården, och blir jag trött är det bara att ställa stolen i "liggläge" och så kan jag slumra en stund...😆

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig "Mors Dags Present", fast sen om du har tid att sitta där och slumra - det kanske är en annan sak. Nu finns iaf möjligheten!
    Vi fick "hela" 4,5 mm med regn natten till lördagen. Till min stora glädje, men det gillade gräset också så idag måste jag klippa igen!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Att vara mor och dessutom bli älskad av sina barn är inte alla förunnat. Jag har också underbara döttrar och en saknad änglamor, jag har ett gott liv! Om jag dessutom hade en av dina solfåtöljer så skulle jag må ännu bättre, hihi... den skulle inte få plats på balkongen!

    Må gott i sköna sommarvärmen!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. De där stolarna sover man skönt i.Vi har två liknande och dom är sköna.
    Kram/Gunborg.

    SvaraRadera
  4. Vilka sköna stolar. Ja tiden går fort, lite för fort faktiskt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Du, jag kommer och sätter mig bredvid! Låter jätteskönt :) Praliner, ryggläge och trädgårdsläge, perfekt...
    Ja tiden går fort, alldeles för fort.
    Njut av sol och värme nu, den ska visst fortsätta ett tag till!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!