torsdag 29 oktober 2009

Nu...

...har jag äntligen beställt hyllan till vardagsrummet! Efter mycket velande fram och tillbaka - ni som inte känner mig kan jag berätta att jag har gett velandet ett ansikte...- har jag bestämt mig. Ja, att det skulle bli en stringhylla visste jag. Men väl inne på Lännamöblers sida så fanns det ju både olika storlekar och färger på både hyllan och hyllsidorna.

Bilden lånad från Lännamöbler
Det blev till slut två stycken hyllor, med ekskivor och vita sidor. Jag tror det kan bli snyggt till vår ljusgråa vägg.

Vardagsrummet börjar så sakteliga ta form. Det har känts som om det aldrig blir klart...vi började faktiskt i våras. Nu är golv lagt och tapeter uppe sen en tid tillbaka. Men sen tog de visst stopp, när egentligen det "roliga" pyntet återstår, med tavlor, gardiner, etc. Fråga mig inte varför, kanske är det veligheten som slog till...och efter ett tag blir man ju van med kala väggar och gardinlösa fönstrar...

Men i morgon kommer i alla fall elektrikern och skall gömma alla fula sladdar, och sen så skall jag vänta på hyllan. När den är uppe så finns det ingen återvändo längre med tavlorna.



Gardiner då. Jag har inte bestämt mig ännu, men jag hittade dessa på Syster Lycklig, är de inte fina? 

1 kommentar:

  1. Jo, dom var jättefina gardinerna. Lite somriga.....
    Har en sådan hylla i "original". Den finns på väggen i mitt gamla rum hos föräldrarna. Har varit med mörkbruna hyllor, men nu är de vitmålade........så får man väl inte göra med sådana dyrgripar förstås :-) Men jag får väl skylla på att det nog är minst 30 år sedan de målade om den! /Anette

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!