fredag 23 oktober 2009

Välkommen in!

Tänkte jag skulle pigga upp entrédörren, så här en månad innan advent då man kan börja pynta på "riktigt". Hittade ett hjärta i mossa som jag satte i en kvist, lite snöbär och bär från purpurapeln.

Liten lykta på trappan, bredvid höstarrangemanget med ljung, kål och cyklamen.

Som ju egentligen ser ut så här, denna sena timme...
Detta får bli mitt sena bidrag till Blommig fredag, nu skall jag göra kudden sällskap och njuta av tanken på att det faktiskt är sovmorgon i morgonbitti! Jag har jobbat lite extra den här veckan, jobbar normalt halvtid men denna vecka blev det heltid. Jag vet, knasigt när det är höstlov men man får ju passa på när det "bjuds" lite extra timmar. Det blir väl några extra kronor till julklapparna vilket jag har tröstat mina tjejer med...=) Nåja, det har inte gått någon nöd på dem, deras pappa har ju varit hemma den här veckan.
Vi hörs!

8 kommentarer:

  1. Vilka fina kompositioner. Det behövs i höstmörkret. Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Vilket fint hjärta! Blev riktigt inspirerad...kan behöva något vackert vid dörren. Stämningsfull bild med den tända lyktan!

    SvaraRadera
  3. Så fint du har det!

    Roligt att "se" även dig här på blogspot!

    SvaraRadera
  4. Mysigt och fint du gjort det. Det piggar upp lite när man dekorerat o pysslat. Ha en bra lördagsafton. Kram Lena/isis

    SvaraRadera
  5. Jag har en såååå ful krans på min dörr så det är kanske anledningen att jag inte får några besök längre=))). Ska faktiskt göra en ny snart när vi ska samlas några o pyssla. Men ditt hjärta var fint. Har du gjort det själv? Eller har man sån tur att man kan köpa en färdig?
    Sista bilden=Supermysig. /Mia

    SvaraRadera
  6. Knatten - nej, hjärtat hade jag tur att det fanns färdigt att köpa, men det kanske man kan ordna själv också, om man är pysslig.. Det är nån form av oais inuti, och så har de lagt mossa på och virat runt grön tråd.
    //Hedera Helix

    SvaraRadera
  7. härligt hjärta,,ja hoppas kunna pyssla till ngt sådant imorgon då jag ska på mosspyssel,,
    ha en go lördag,
    kika gärna in hos mej på
    http://vaxt.blogg.se/

    SvaraRadera
  8. Sött hjärta! Jag har alldeles nyligen gjort ett liknande hjärta i vit mossa, visar sen..
    Vackert med cyklamen och lyktan, riktig stämning i bilderna.
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad att du tar dig tid för en kommentar eller en hälsning! Tack!